dinsdag 17 augustus 2010

het gemak van thuis

in een caravan op vakantie is leuk.
maar als je eenmaal thuis ben dan merk je al snel de luxe die we thuis hebben.
het gebruik van water thuis is onbeperkt,kraan open en hup..het stroomt er uit zonder dat het opraakt.
in de caravan kan dat ook wel maar...het komt dan uit zo een watertank van 10 liter dus die moet dan weer bijgevult worden.
douchen is ook zo iets,geen gedoe met douchmuntjes,lampjes in de gaten houden anders heb je koud water.
nee,thuis kun je lekker douchen zonder dat je hoeft te vrezen voor een koude douch.
koken doe je niet echt uitgebreid op vakantie,pasta's,bbq en andere simpele dingen.
thuis kook je aardappels,je groente en bak je een stukje vlees en na 12 dagen vakantie smaakt dat echt super goed.
en dan het slapen..heerlijk zo op je eigen bed weer,slapen in de caravan is ook niet verkeerd maar zo tegen het einde van de vakantie begin je toch te voelen dat het matras niet optiemaal is.
begrijp me niet verkeerd,dit is geen geklaag.
zo op die manier op vakantie is leuk en ik ga het volgende jaar weer doen.
maar thuis is het zo veel makkelijker en daar staan we eigenlijk niet echt bij stil.
sterker nog,ik prijs me zelf als een geluksvogel dat ik ondanks me minimale inkomen toch de mogelijkheid vindt om dit te kunnen doen,oke ik moet er ook wel een jaar voor sparen maar het lukt me wel.
niet iedereen kan het in deze tijd nog opbrengen.
maar dat is een punt daar staan we nooit bij stil,we kijken wel naar ons zelf maar niet naar de andere.
terwel als je jezelf eens onder de loep neemt je het eigelijk helemaal zo slecht nog niet heb.

tot het volgende blog...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...