vrijdag 27 augustus 2010

water-weekje

wat is er toch de laaste weken veel water gevallen.
het is echt niet normaal meer.
in pakistan hebben ze volgens mij nog nooit zoveel water gehad als nu.
het is best heel erg wat er is gebeurd en ik hoop dat voor de mensen de boel snel weer leefbaar wordt.

maar net als gisteren als ze hier in nederland weer een bezig zijn met de aktie voor giro 555 dan geef ik toch niks.
ik vertrouw het voor geen meter.
kijk nu eens naar haiti,met de ramp daar,er zijn gebieden die nog geen hulpverlener hebben gezien.
en als ik dan op het rtl4 nieuws een repotage van de bevolking daar die hulp willen maar al duidelijk maken het via de bevolking zelf te doen en niet via de regering dan hou ik me knip toch wel angstvallig dicht.
ik gun het ze wel maar ik vertrouw de mensen er achter niet.


en wat dachten we van ons eigen kikkerlandje.
wel in mindere maten als daar maar ook wel weer het nodige aan water.

wat een weer deze week zeg,eerst zoveel wind,de hond wou nog niet naar buiten met al die wind en toen de hevige regenval,en de hond zag het toen nog minder zitten om naar buiten te gaan.
in deze dagen is er nog meer regen gevallen dan we normaal op de hele maand krijgen.
en ik hou al niet van regen,ik vindt de douch al nat genoeg.
laten we dus maar hopen dat we het voorlopig wel weer ff hebben gehad.
de brandweer heeft er zijn handen weer vol mee gehad.
dat hebben we toch ook wel een beetje aan ons zelf te danken.
waarom? we dempen de sloten,greppels en andere waterkeringjes maar dicht om er dan op te kunnen bouwen en op die manier kan het water nergens meer naar toe omdat onze riool het nergens kwijt kan met als gevolg,kelder loopt vol of de straat komt blank te staan.
dat misschien dat niet met me eens is wil ik best geloven maar we leven nog steeds in een vrijland en ik denk dat dat toch wel mede de oorzaak is van deze overlast van water deze week.

tot het volgende blog.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...