maandag 27 september 2010

het begin is er...

in me vorige blog liet ik al weten dat ik graag een boek wilde schrijven.
inmiddels ben ik zover dat ik voor mezelf een opzet heb gemaakt van hoe en wat er in het verhaal gaat gebeuren.
deze opzet is me geheugensteun tijdens het schrijven.
van de personen een beschrijving gemaakt die in het verhaal worden verwerkt.
ik heb zelfs het begin al klaar: het eerste hoofdstuk is klaar,nu de rest nog.
me dochter was vorige week ziek en dat gaf mij het idee om het verhaal ook te laten beginnen met de hoofdpersoon die ziek is.
grappig is toch wel dat me dochter erg mee denkt over het verhaal(hoofdpersoon is onstaan door haar).
ze neemt het erg eigen aan,ik krijg dan ook te horen:"de persoon moet ik toch voorstellen dan mag ik dus ook wel bepalen wat ik wel en wat ik niet wil hebben.
erg leuk geprobeerd maar dat wil voor mij niet zeggen dat de persoon in het boek nou echt een kopie gaat worden van me dochter.
ze geeft me wel de ideeen voor het verhaal.

een boek schrijven dan wil je het ook uit gaan geven.
inmiddels heb ik ook daar wat over gevonden.
per boek krijg je een x bedrag van de opbrengst,de rest is voor de kosten van drukken en uitgeven enzo,ook zorgt deze uitgever er voor dat het boek met illustraties wordt bewerkt.
verder is het dan vrijblijvend voor mij,geen contract met verplichtingen.
wel kan het dan zijn dat er via deze uitgever interesse komt naar mij als schrijver,ik hou ten alletijden de rechten zelf.
via een andere uitgever heb ik dus dan kans om een contract te krijgen om meer boeken te gaan schrijven.
maar laat ik niet te ver voor uit gaan denken,het zou wel leuk zijn als ik die kans kan krijgen.
de personen zijn zo dat je vervolgen kan maken naar maten ze ouder worden.
maar dat is allemaal nog hoopvol dromen maar ja...wie niet waagt die wint nooit iets.
en ik ben dan nu toch begonnen die kans te nemen.

tot het volgende blog.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Oefentherapie reuma komt mogelijk in het basispakket zorgverzekering

foto: Reuma magazine.nl De klachten van reuma verschillen per dag. De ene dag heb je bijna nergens last van, terwijl je de andere dag vergaa...