donderdag 16 september 2010

hoe schrijf je een boek?



ken je dat? je hebt een droom van iets wat je graag wil doen maar je weet niet goed hoe je dat moet aanpakken.
ik heb dat wel of liever gezegt had dat ook.
ik mag graag schrijven,verhaaltjes,van die korte,niet te groter dan een bladzijde.
ik heb er daar al genoeg van maar wilde iets anders.
iets van een boek schrijven waarbij je bepaalde elementen als de personen kan terug laten komen in een volgende deel(als je ooit zo ver komt).
iets voor de kinderen/jeugd en niet iets voor volwassen,dat had ik al wel in me hoofd.
regelmatig komen er van die korte verhaaltje in me hoofd en die schrijf ik op of idee voor een verhaaltje,die schrijf ik ook op,je weet maat nooit misschien wordt het nog wel eens bruikbaar matriaal.
maar nog steeds geen idee van hoe of wat ik een een wat grotere vorm van boek schrijven moest aanpakken.
tot gisterenavond,ik lag al op bed en lag zo te denken hoe de dag verlopen was.
dingen die me dochter had gedaan maar ook over dingen die gebeurd zijn van langer terug.
ik was eigenlijk me leven eens aan het door nemen.
en toen viel me het idee in van hoe ik een boek kon gaan proberen te schrijven.
en dan niet me levensverhaal,daar is genoeg van om ook een boek te schrijven maar wie zit er nu op weer een boek te wachten van iemand zijn ellende?
het matriaal wat ik zocht om te kunnen schrijven heb ik dagelijks voor de hand.
me eigen dochter,de dingen die ze doet,alleen of met haar vriendjes.
en zo zat ik dus vannacht om een uurtje of half één,lampje aan en me werkmap op schoot me ingevening op te schrijven.
dingen die gebeurd zijn kort opschrijven,die kunnen misschien wel verwerkt worden en nog meer dingen schieten door je gedachten.
alles gauw opschrijven,je weet maar nooit of je er nog wat mee kan.
ongetwijfelt dat er nog dingen bij gaan komen die ik kan gebruiken.
en zo is me idee onstaan en heb ik me begin matriaal al mijn droom waar te kunnen gaan maken.
ik heb al iets gevonden via internet waar ik terecht kan als ik me boek af heb.
maar hoe en wat verder dat zullen we nog wel zien.
het zou toch wel heel leuk zijn als je je eigen boek in de boekenwinkel ziet,en nog leuker dat me dochter kan zeggen dat de hoofdpersoon is onstaan door haar.
want de eigen namen gebruiken doe ik dus niet,hoe ze dan wel gaat heten....?
dat blijft nog even geheim.

tot het volgende blog.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...