woensdag 29 december 2010

2010 bijna voorbij

we hebben nog 3 dagen te gaan en dan is 2010 voorbij.
verschillende dingen die je jaarlijks terug ziet zie je nu ook weer(vandaar dat we het ook vaste rituelen noemen,gossie..wat ben ik weer helder.)
de oliebollen en appelbeignets liggen al in de winkel,ook krijg je weer de nodige lekker hapjes ideeen voorgeschotelt.(als of we met de kerst nog niet genoeg hebben gegeten?)
maar goed ieder viert zijn of haar jaarwisseling op zijn eigen manier.

een ander vaste gewoonte is de jeugd die als kudde dieren met een rugzak gevult met knalrotjes door het dorp trekken.
ik persoonlijk kan me er dood aan ergeren.
de glasbak hier aan de overkant is een favoriet doelwit.
steek je rotje aan en gooi die er in...knal..en gerinkel van het glas is het gevolg.
nu is de glasbak pas nog geleegt dus het geluid is meer een dove klap.
dan heb je er ook nog die het leuk vinden om een rotje te gooien als er net iemand voorbij komt,en ook al verwacht je dat dat kan gebeuren,je schrikt toch.
ik vindt dat onbeschoft en gebrek aan opvoeding als je dat doet.
er iets van zeggen heeft geen nut,ze lachen er alleen maar om en gaan gewoon door.
laat de mensen en de dieren met rust met je vuurwerk!

sommige mensen nemen ook het jaar wat bijna achter de rug is eens onder de loep.
ik ben daar op geen uitzondering.
dit jaar was voor mijn enigsinds wel een redelijk goed jaar.
ik heb dingen voor elkaar gekregen die ik nooit had verwacht.
na 5 jaar is er eindelijk een grove fout recht gezet,die voor mij weer meer mogelijkheden bied.
op het liefdesgebied wil ik maar even zwijgen en me gedachten voor mezelf houden.

de jaarwisseling zal rustig zijn dit jaar.
me dochter is bij haar vader en ik ben samen met me pa voor de jaarwisseling.
vuurwerk daar geef ik geen geld aan uit maar wie het wel doet,wees voorzicht en heb een veilig en goede jaarwisseling.

tot het volgende blog.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...