zaterdag 8 januari 2011

geen koekje bij de thee

ik ben opzich een redelijk mens,ik heb me grens van wat ik kan verdragen maar die houdt toch echt een keer op.
dat weten genoegen mensen die me kennen ook en hebben dat misschien ook al onder vonden.
ik heb geen blad voor me mond en zeg je zonder problemen wat ik er van vindt.

gisteren kom ik iemand tegen die ik lang niet heb gezien.
om bij te kletsen vraagt ze me mee voor de thee.
ach waarom ook niet,ik weet ook wel dat het puur uit nieuwschierigheid is dat ze dat vraagt,maar het is dan aan me zelf om te antwoorden of niet.
goed mee naar haar huis voor thee.
niks aan de hand nog,gezellig praatje,peukje erbij en dan is er thee...met een koekje.
waarop ik vriendelijk bedank geen koekje te willen.
en daar ging het mis,krijg je gelijk de opmerking: ben je op dieet?
nee,ik let op wat ik eet en ja ik wil die extra pondje graag weer er af.
krijg ik als antwoordt terug: je bent nooit echt mager geweest,het is je stel niet,je bent sprekend je moeder,die was ook te dik.
o..is dat zo!!
me stoppen slaan op dit moment echt door..me moeder is al ruim 25 geleden overleden en zeg daar niks verkeerds over want ik ga door het lint(daar weet me pa alles van)
ja en ze te dik was,wat dan nog en als ik geen koekje wil omdat ik wat wil afvallen wat dan nog.is me eigen keuze.
het vooroordeel van dkkere mensen die wel vreetzakken zullen zijn.
mens ontplof! familie of niet,weet gelijk weer waarom ik haar niet moet.
en steek die thee maar in je...,ik ben weg.

nog redelijk op stoom kom ik thuis.
vertel me verhaal aan me pa,die verder maar niks zei.
zekers bang dat ik verder uitval tegen hem.
ik vindt het zo respectloos als je een dikker iemand zo benaderd.
dat kan ook kwetsend zijn.
in mij geval niet,werdt alleen erg boos.
iemand beoordelen op uitelijk is zo stom want echt schoonheid komt van binnen uit.
maar zo ver kijken de meeste mensen niet.

tot het volgende blog....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...