maandag 21 februari 2011

vroege vogel

tjonge tjonge,was het vanochtend net 6 uur toen ik al wakker was en geen slaap meer kun vatten.
dus we hupsen er maar uit.
zachtjes want me pa en me dochter slapen nog.
vrolijk miauwend door de katten die op hun manier duidelijk maken te willen eten zet ik hun bak met vleesbrokken weg.
de kat van me pa is buiten en laat zich ook horen,wil er in en ook eten!
dan eerst koffie en een sigaretje,vast prik me start van de dag.

hmm..lekker rustig zo vroeg op de ochtend.
net half 7 geweest,ik begin al vast maar eens de kamer te stoffen,we kunnen het maar gehad hebben.
even na 7 uur komt me pa ook beneden,de eerste opmerking die ik krijg is: ben je uit je bed gevallen? vervolgd met een goedemorgen.
nee,dat niet maar kon niet meer slapen.
tijd voor nog een bakkie leut,samen met me pa en ja hoor..sigaretje erbij.

het is even na half 8,tijd om de jonge dame uit bed te gaan trommelen.
de berg komt tot leven en een duf hoofd verschijnt boven het dekbed uit.
de eerste vraag die ik van haar iedere dag krijg als ik haar wakker maak is: hoe laat is het?
waarom ze dat doet weet ik ook niet maar ze zou toch intussen wel kunnen weten dat even na half 8 ik haar wakker maak.
oke,het leven begint weer als gewoonlijks.

dan is het tijd voor de hond.
die kan nu ook ff naar buiten om zijn kanaal aan vaste en vloeibare stoffen te legen.
ze kijkt eens rond als ze buiten is met een blik van het is weer niet veel soep van dag om buiten te zijn.
terug thuis ga ik de trommel vullen van me dochter voor school,pakje sap en een koek.
inmiddels is ze ook beneden,nog even haar huiswerk doornemen voor het proefwerk geschiedenis.
en dan om kwart over 8,schoenen aan en jas en hup naar school.
wordt een spannende week voor haar,vrijdagavond zijn er de schooluitvoeringen,kreukeltjesavond noemen we dat hier.
alle groepen voeren wat op.
haar klas,groep 5 en 6 doen het stuk flupland got talent.
er wordt gezongen,gedanst,er is een goocheltruc,me dochter die speelt op een keyboard en haar maatje speelt trompet,ze voeren een muziekstukje op van pirates of the caribbean.
maar ik loop weer vooruit op de week.

de was had ik gisteren al laten draaien dus die gaan we als me dochter naar school is maar eens op de vliering hangen.
en tja...wat kunnen we dan eens gaan doen,genoeg maar ik heb nog een hele week dus niet alles te gelijk doen vandaag.
tijd voor mezelf dan maar even.
dus ik ga nog maar eens een bakkie doen ....met een sigaretje.

tot het volgende blog.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Oefentherapie reuma komt mogelijk in het basispakket zorgverzekering

foto: Reuma magazine.nl De klachten van reuma verschillen per dag. De ene dag heb je bijna nergens last van, terwijl je de andere dag vergaa...