donderdag 19 mei 2011

streekmuseum de meestoof

woensdagmiddag: het regent dus wat kunnen we eens gaan doen?
moeder komt met het idee om naar het streekmuseum te gaan in sint annaland.
me dochter vondt dat wel leuk,zij was er al eens geweest maar ik niet.
het leek me wel leuk om daar eens rond te gaan neuzen.
en eerlijk is eerlijk ik vondt het er ook leuk.
verschillende ding die ik er zag had ik me vader of me opa en oma wel eens over horen vertellen.
de klederdracht was mooi om te zien,ik had me vader al vaak horen vertellen over hoe zijn oma er in rond liep.
me dochter en ik moest wel lachen om de bijnaam van het zwarte rouwhoedje:kapotje.
voor de moderne onder ons die snap misschien wel waarom wij daar om moesten lachen,het is nou niet echt een benaming waar bij je aan een rouwhoedje denkt.



een woningkamer ingericht zo als vroeg gaf mij een beeld van hoe me vader opgroeide.
klein en dan met een heel gezin.
de beddestee was iets waar van ik ook zo veel had gehoord,en dan voornamelijk het geruzie wat hij had met zijn oudere broer omdat als ze er net in lagen die eruit ging voor een bezoek aan het toilet.
zo veel spullen die je er ziet daar kunnen we ons echt niet meer van voorstellen om zo te leven.
maar wel mooi om te zien.
het schooltje was er ook zo een,als ik zie naar hoe mij schooltijd was dan is dat al weer heel anders als die van me dochter nu.
maar deze school was van uit de tijd dat me pa naar school ging.



je bent echt even in de tijd van vroeger.
herrineringen aan de waternoodramp van 1953 vind je er ook terug.
een huis zo als ze waren na de ramp staat er na gebouwd.
en in een boerenschuur zie je de ambachten van de smit,timmerman of klompenmaker terug.het was een leuke middag.
er ligt ook een oud kerhof achter het museum,thuis hoorde ik van me pa dat zijn opa en oma daar begraven moeten liggen.
toch wel jammer dat we dat stukje niet hebben bezocht,toch maar een keer terug,wil toch wel graag eens de graven zoeken van me me over grootouders.

via de onderstaande link vindt je nog meer foto's die ik in het museum heb gemaakt.
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1296866259689.47018.1171331575&l=a24d0c40ef

tot het volgende blog....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...