dinsdag 7 juni 2011

saint louis

afgelopen vrijdag(3 juni) ben ik samen met me dochter eens naar oudenbosch gereden.
daar stond vroeg het internaat waar ik op heb gewoont.
even voor de duidelijkheid,was daar omdat me pa ploegendienst draaide voor zijn werk en omdat in 1985 me moeder is overleden heb ik dus van 1987 tot 1989 op dat internaat gewoont.
had wel bij een tante gewoont maar dat was geen succes dus van daar dat ik verkast was naar het internaat saint louis in oudenbosch.

het is nu niet meer in gebruik als internaat.
en hoewel de buitenkant er nog het zelfde uit ziet is er binnen veel veranderd.
het zijn nu appartementen geworden.
maar toch als je daar zo staat dan zie je alles nog voor je als vroeger en herinneren je je van alles.
zo als de nachtparty die we ooit eens hebben gehouden,volstrekt tegen de regels maar de leiding.juf joke sliep lekker vast dus de persoon om zo iets bij uit te vreten.
helaas voor ons waren er van de studenten die boven onze groep woonde die ons hadden gehoord en waren we de sigaar.
met de hele groep op het matje,allemaal volhouden dat we van niks wisten tot er eentje zijn mond niet meer kon houden.
onze ouders kregen daar dus een brief over,nou me pa was daar makkelijk in,jeugd maakt wel eens gein en jammer voor ons dat we gepakt waren maar verder niks.
nou ja niks..op het internaat mchten we dan nog naar school maar buiten ons lesrooster om mochten we het terrein niet af.
ja dat was wel leuk,ondanks die straf.
of de feestavonden..leuk en gezellig,heb daar ook een hele bijzondere herinering aan,
ik verklap lekker niet wat,denk daar maar eens diep over na wat dat zou kunnen zijn.
kleine hint:was toen een jaar of 15 dus wat zou het kunnen zijn geweest?

er is daar ook een soort museum maar die was niet open.
wil er dus nog eens naar toe en daar rond kijken,wie weet wat ik er nog kan terug vinden van mijn tijd op dat internaat.
me dochter hoopt er foto's te zien waar ik op sta,ja dat zou inderdaad wel leuk zijn.
maar het mooiste uit die tijd is maar een ding of liever gezegt persoon: me vriendin van toen,ze is nog steeds me vriendin en dat nu al 24 jaar lang.
we bellen en schrijven nog steeds en regelmatig bezoeken we elkaar.
volgend jaar ons jubilieum,25 jaar vriendschap en dat gaan we vieren,zij,ik en me dochter,wat en hoe weten we nog niet maar leuk wordt het vast.

tot het volgende blog....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...