dinsdag 5 juli 2011

te dik?

ik heb een dochter van 9 jaar,een schat van een meid en soms ook wel zo dat je haar achter het behang kan plakken. maar welke ouder heeft dat nou niet?
zij is de laaste dagen erg opletten van wat ik doe,wat ik eet en wat ik drink,zocht daar niks achter,best,ik heb liever dat ze net als ik de appel snackt dan de chips.

komt dit weekend dus de aap uit te mouw.
"mama ik ben ook te dik,ik wil samen met jouw gaan lijn".
hmm...ik heb er me vraagtekens bij,maar goed,wegen en meten en zo een bmi test invullen.
1.38m en 33 kilo,scoort een 17,normaal voor haar leeftijd,geen bijzonderheden verder is ze niet te zwaar.
na deze test barst ze los:"ik vindt mezelf te zwaar dus wil afvallen!"
ojee...ze is nog maar 9 wat wordt dat als ze straks 16 is?
ik krijg het niet aan haar verstand gepraat dat ze niet te zwaar is.
uit eindelijk komen we tot een overeenkomst,1 snoepje per dag en verder fruit of iets anders wat gezond is.
de weekenden zijn uitzonderingen dan mag ze chips,ze is er tevreden mee.

ergens maak ik me toch wel zorgen. zo jong en dan al een wan-idee over te zwaar zijn terwel ze dat niet is.
ben er ook achter gekomen hoe dat is gekomen,een paar jongens op school hadden haar dikzak genoemt en hoewel een paar meiden uit te klas hadden gezegt dat ze echt niet dik was maakte zij voor zich zelf er wel een drama van.
wat kunnen kinderen dan toch hard zijn terwel er helemaal geen reden voor is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...