zondag 4 september 2011

de weg naar een kunstgebit

afgelopen vrijdag(02-09)ben ik naar de tandarts geweest voor me grote aanpak van het bovengebit.
door een infectie in me kaak breken me tanden en kiezen af en had ik regelmatig een ontstekking zitten.
ze noem dit ook wel "wolf".
bij mij is het dus nu zo ver dat mijn bovengebit er uitgaat in 3 stappen.
de eerste stap was dus afgelopen vrijdag.

na eerst met wel 8 prikjes verdoofd te zijn begon het trekken van de 3 kiezen boven.
was een eitje,zo gebeurd en had daar ook totaal geen erg in.
toen was er nog een kies onderin die er uit moest omdat die ook was aangetast met een onstekking.
mij pech was dat die onsteking weer een begin aan het maken was.
dus toen de eerste poging begon was dat nog pijnlijk.
weer een prikje erbij,verdoving nr 9 was gezet.
het was niet mogelijk om het echt helemaal te verdoven door de ontstekking maar de pijn was wel een stuk minder,nou ja...net toen ik dacht het niet meer te houden was de kies eruit.
oef...blij dat het over was.

een mond vol bloed van het trekken,dus spoelen.
om te zorgen dat het zo snel mochelijk geneest werden de wonden gehecht.
raar gevoel was het wel maar geen pijn,wat wil je met 9 verdovingen.
me mond voelde stijf en had het gevoel als een breedbekkikker.
met een prop in je mond voor het na bloeden weer naar huis.
de nodige info mee hoe nu en een recept om te halen voor het spoelen en zo het schoon houden van de wonden.

had ook nergens last van(wat wil je ook met als die verdovingen)
maar na een uurtje of 3 begon de verdoving uit te werken,boven voelde goed en had daar geen last van.
maar die onderste was er vervelend.komt ook wel omdat er een beginnende onstekking onder zat.
pijnstillertje en het ging weer voor een paar uur.
het drinken deed ik met een rietje en nog steeds,dat gaat het makkelijkste en je heb niet gelijk van die grote slokken.
eten gaat wat minder,vla met een klein lepeltje en eer je het op heb ben je een uur verder,maar goed we hebben wat binnen.

inmiddels zijn we vandaag ruim 3 dagen verder.
drinken doen we nog steeds met een rietje,zelf de koffie.
en eten met kleine hapjes,als of je een baby bent die gevoerd wordt.
kan me niks schelen ik krijg wat binnen ook al gaat het niet snel.
16 september voor de 2de ronde.
dan gaat links boven eruit,3 kiezen en 1 tand.
het is een hele onderneming maar als alles klaar is en ik me kunstgebitje er voor terug heb dan ziet het er weer heel anders uit als nu.
beter dan nu met al die afgebroken stukken tand en kiezen.

tot het volgende blog....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...