donderdag 8 maart 2012

gebits-humor

heerlijk dat je met zo een kunstgebit wat humor kan hebben.
vooral al het tijd is om tanden te poetsen.
omdat de onderkant nog me eigen tanden zijn moeten die dus gewoon worden gepoetst met tandpasta en tandborstel.
me dochter doet tegenwoordig gezellig mee met mij en het tanden poetsen,er gezellie.
tot je bij het moment komt dat je je bovengebit er uit haalt,schuim er op spuit en met de mini tandenborstel(de spullen kregen ik erbij) en met het gebit in de hand verder gaat.
het gezicht van me dochter krijgt dan een uitdrukking die voorzich spreekt.
kijken in de spiegel naar haar eigen en dan naar mijn handen en de bezigheid die ik uitvoer is de reactie alleen een diepe zucht en even met het hoofd schudden.

ook er leuk is als je iets eet en het zit tussen je tanden.
me dochter wurmpt het er van tussen met een tandenstokker,ik haal het ding uit me mond,even onder de kraan en hup..weer terug.
"lekker makkelijk" krijg je dan als reactie van me dochter.

een andere vorm van lichte humor is het gebruik van kleefpasta.
het gebit zat iets minder goed,dat wil zeggen me voorkant is minder gezwollen waar door de ruimte iets meer is geworden en daarom ben ik gaan kijken of dit met wat kleefpast beter zou zijn.
een hele verbetering,eten gaat nu stukken beter.
en als ik nu een hap neem geen vrees dat me gebit er uit schiet(wat dus gisteren gebeurden).
het is nog even zoeken naar hoeveel kleefpasta er nodig is om het goed te laten zitten en dan ook nog makkelijk los te krijgen.
dat het stevig spul is ben ik wel achter. goeie cement!
de eerste keer dus volgens de beschrijving van de tube kleefpasta,zat goed,was wel weer even wennen maar wel een verbetering met de dagelijkse normale dingen als het eten.
goed,s'avonds moest het dus weer uit omdat ik het s'nachts niet in hou met slapen.
dat was even iets minder,het kosten toch wel even wat om het er uit te krijgen.
zo als ik al zei goeie cement.
me dochter kijkt er nog moeilijker bij dan ik,een gezicht van "bah" en weg is ze,dit hoeft ze niet te zien is de mededeling.
na even wrikken is het dan los,phfff...morgen maar iets minder er in.
de hoeveelheid was iets te veel geloof ik,het zat vast en ook goed vast.
me dochter vindt het maar niks,vragen als doet het pijn als je het er uit haalt worden gestelt.
nee,dat niet maar je moest er wel wat voor doen.
morgen maar wat minder en kijken of het dan ook goed vast blijft zitten en nog belangrijker..of ik het iets makkelijker uit kan krijgen.

ach het is soms wel humor met een gebit.
over een week moet ik naar de tandarts,dan komt er een softlaag in,of te wel een eerste laag opvulling om de extra ruimte die nu is ontstaan door dat de zwelling afneemt op te vullen.
normale handeling,schijnt zo te gaan.
dus wie weet heb ik dan geen kleefpasta niet meer nodig.
we zien wel.

tot het volgende blog....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...