vrijdag 2 maart 2012

mag het iets je minder?

wat een week hebben we hier weer achter de rug.
de vakantie is weer voorbij dus ging me dochter maandag weer naar school.
weer een "normale" dagritme van start,nou ja...normaal?

iedereen is nog wat uit zijn doen naar het besluit om babs in te laten slapen,een deel van de dagelijks handelingen zijn weg.
na dat op maandag de wekker om 7 uur het dagsein begonnen te luiden merk je dat het anders is,dit was in het weekend ook al zo.
bed uit,wassen en aankleden en de koffie,geen hond die eerst naar buiten gaat.
blijft toch vreemd.
me vader was niet helemaal lekker en dat was hem ook wel aan te zien.
eigenwijsheid is iets waar we allemaal hier in huis met zijn overgoten,ook hij dus.
op de bank was zijn plaats maar echt niet naar bed.
hoezo eigenwijs? met regelmaat viel hij dan ook in een lichte slaap op de bank.
dochterlief was gewoon naar school dus dat verliep dan nog enig sinds normaal.
de dagelijkse dingen gingen verder ook nog wel door,huishoudelijk werk in vormen als wassen,schoonmaak en boodschappen doen.
tussen de bedrijven door nog even naar de tandarts,me gebit klemde en ik had daar last van.met wat kleine bijwerking aan het gebit zit het weer iets beter.
de dag verloopt verder nog wel rustig.
eigenwijze paps wil verder niks,geen thee,boullion of wat dan ook.

dinsdag is te vergelijke met de dag daar voor.
en wederon naar de tandarts,weer een klempunt wat pijnlijk is,ook daar werdt weer wat bij gewerkt en het zat weer beter.

woensdag was de dag dat me dochter de enige was die niks had.
pa,al iets beter maar nog wat ziekjes en ik....hoe zal ik het omschrijven...als of ik een nachtje heb doorgefeest. ziek,zwak en misselijk.
me bed was de prettigste plek voor mij.
beroerd als de hel en een gebit dat wederom klemt in me bek!
maar het zal me een biet zijn..uit dat ding en dan heb je er ook geen last van.

donderdag was ieder weer wat menselijker kwa gevoel.
oke,op me dochter na snotteren pa en ik heel wat zakdoekjes vol maar verder gaat het weer zo als het hoort.
maar je zou gelijk weer ziek worden als je alle berichten hoort van uit fijn den haag.je zou er een brandbom op willen gooien.
wat kunnen we nu weer verwachten? zijn de vooruitzichten nog niet erg genoeg?
moeten we nog meer gaan inleveren? je houdt geen moer meer over.
dus den haag,trek een blik grote verdieners(waar onder ons kabinet zelf) open of en melk hun effe heel fijn leeg!
verder deze dag..ja hoor...de tandarts.
maar helaas is er niks aan te doen,de blaar zit op een punt wat bot van de kaaklijn is. dit is nog wat gezwollen van het tanden trekken en zal dus met de tijd weer meer de normale kaaklijn aannemen en dan is het probleem opgelost.
voor nu: kiezen op mekaar en effe door bijten..bewijs van spreken dan.
voor me dochter was dit een vreugde dag..voor mij ook wel.
d'r vader had het nachtlampje opgestuurt en dit betekende dat we die avond zonder gezeur konde gaan slapen.
zalig..toch nog een lichtpuntje in deze week.

en dan vandaag..vrijdag.
alles normaal,boodschappen doen en nog wat meer van die dagelijkse dingen.
na een week als deze wilde ik dan ook weer eens pannenkoeken bakken.
me dochter is er niet dol op maar ja..eten wat de pot schaft.
je heb langer werk om ze te bakken dan om op te eten maar het smaakte ieder toch wel goed.
na een week als dit was het toch wel bijna feestelijk om zo af te sluiten.

en morgen...morgen een high tea.
me dochter gaat om half 1 met de jeugdleden van de muziekvereniging van alles bakken.
om half 4 ga ik als haar uitgenodigde gast dan proeven wat ze hebben gemaakt met een kopje thee er bij.
dit allemaal omdat de vereninging 110 jaar bestaat.
wordt dus een leuke zaterdag.
en zondag?? dat zien we nog wel.

tot het volgende blog.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...