woensdag 13 augustus 2014

bellers namens microsoft

phff ..ik kende het verhaal wel maar had nooit verwacht dat ik ook gebeld zou worden. toch overkomt het me nu al enkele dagen. een slecht sprekend persoon stel zich voor namens microsoft (zucht),kennelijk hebben ze mij en me telefoonnummer ook gevonden. waarom ik? denk ik bij me eigen,ik ben maar een simpele ziel,geen ton op me bankrekening. ben altijd blij dat ik als alleenstaande bijstandsmoeder de maand weer ben rond gekomen. dus waarom ik? nou...het is niks persoonlijks en heeft ook geen snars te maken met je rijkdom. het is gewoon bellen en kijken hoe dom de persoon is en in hun oplichtingstruc trappen. helaas,lukt het niet bij mij maar zijn wel volhouden in terug bellen. de politie hier over ingelicht en wat ik kan doen. niks eigenlijk.niet op in gaan en gelijk de verbinding verbreken,scan wel gelijk je coputer(ers) na of er niks op is geplaatst! ook de internetprovider inlichten,die kunnen ook niks maar kunnen wel zien of er rare dingen gebeuren op je pip-adres. verder kun je bij www.fraudehelpdesk.nl kijken naar tips en eventueel het melden als je slachtoffer bent of lastig gevallen wordt door deze oplichters. enkele van de gemelde telefoonnummers zijn: 007852269814, 00206456066, 17078229850, 18188906843, 001256781425, 016315819211, 00253820308, 447937419839, 0016264459137, 0016308599404, 00130535708. het advies luidt: direct de verbinding verbreken!of bij herkenning van het nummer niet opnemen! ben je toch er in getrapt: zeer spijtig,laat dan u computer gelijk na kijken door een expert onderzoeker op de aanwezigheid van schadelijke software! er zijn ook gevallen bekend waarbij de computer op eens zijn voorzien van een wachtwoord waar door je geen toegang meer heb toch je computer of computers die zijn gecrasht. ook een punt van herkenning is dat de bellers vaak mannen en vrouwen zijn die engels met een indiaas accent. kort om: ga er niet op in,verbreek de verbinding gelijk en check je computer na via je scanner! ik zal nog wel vaker gebeld worden vrees ik zo maar ik trap er niet in. kijk dus uit,het kan jouw ook overkomen! tot het volgende blog.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...