woensdag 10 december 2014

weiger-ambtenaren

ik kan het weer niet laten...maar het is ook belachelijk! per 1 november 2014 mag je als ambtenaar niet meer weigeren om een homo of lesbisch stel te trouwen. terecht!...vrij land dus iedere mag toch leven op zijn of haar manier die hun gelukkig maakt? de gemeente Tholen heeft op de valreep van deze nieuwe wet nog even 3 weiger-ambtenaren aan genomen. met als gevolg een ton aan kritiek op deze actie,je hoeft niet te vragen welke groep hier verantwoordelijk voor is. wie deze hoek kent,weet dat de SGP hier de meerderheid heeft. het was de zelfde partij die toen het wetsvoorstel werd aan genomen ook al zo veel kritiek had hier op. oké ze zullen heus ook wel actie's hebben die goed zijn maar dit slaat werkelijk alles. dit hele weiger-ambtenaar gedoe is gewoon met voorbedachten raden op gezet hier door de gemeente. wie voor 1 november 2014 wordt benoemd mag nog weigeren,benoemde na deze datum hebben geen keuze meer. trouwens het is je beroep,je hebt er zelf voor gekozen,zou fraaie zijn als je auto kapot is maar de monteur heeft niks met je merk auto dus weigert hij deze te maken. in Den Haag schijnt dit nu ook ter discussie te staan. er is weinig aan te veranderen maar er word wel over gesproken. dit neemt niet weg dat er ook nog ambtenaren zijn die zonder problemen wel zo een huwelijk tussen mannen of vrouwen voltrekken. die bijbel geeft toch wel stof tot nadenken: was het niet Jezus die omringt werd door 12 apostelen? 12 mannen! snap je me punt? nee even serieus,hoe je leeft is je eigen keuzen. prima als je een geloof volgt maar heb op zijn minst het respect om die leefwijze van een ander ook te respecteren. maar dat is te veel gevraagd! kom op! geloof doe je van uit je hart..niet in hoe je leeft of kleed. waarom op zondag zo vaak naar de kerk? is één keer niet genoeg? ik zelf heb niks met geloof,te veel slechte ervaringen. verwijzingen om wat ik niet doe en hun wel. voorbeelden? genoeg! een stel kinderen van een jaar of twaalf die tegen me dochter zeiden toen ze een jaar of 4 was,dat als ze niet in god geloofde en naar de kerk zou gaan ze naar de hel ging als ze dood was. WAT!! spoor je toch niet,is dat wat jullie 3x per dag in de kerk leren? of wat dacht je van deze: tijdens de begrafenis van mijn oma was er een dominee,haar wens dus uitgevoerd. die gaaf een preek over de witte schapen(gelovige en kerkbezoekers) en de zwarte schapen(ongelovige en geen bezoekers)tijdens deze preek keek hij telkens de kant op van de familie als hij over de zwarte schapen spraak die niet geloof zijn of er niks mee doen. bij voorbaat veroordeelt,kansloos...deze hele preek sloeg totaal de plank mis van het punt waar om we daar waren. ik leef hoe ik wil leven,ik zal de eer aan mezelf houden en respectvol blijven. op zondag zal ik niet me tuin doen of de auto wassen,wasgoed zal ik op zeker wassen...hangt in me eigen achtertuin of op de zolder,hebben ze weinig last van,en ik zal me op de tijden dat de kerken in gaan niet tussen hun bevinden als dit niet nodig is. heb u naast lief. behandel een andere zo als u zelf ook behandeld wil worden. nou van naastenliefde is weinig spraken en de behandelwijze ook. deze actie is totaal respectloos en stinkt aan alle kant naar discriminatie. wettelijk hebben ze niks fout gedaan maar de hele onderneming van deze weiger-ambtenaren geeft de nodige spraakstof op straat of via de sociale media's. tot het volgende blog.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...