dinsdag 24 februari 2015

de huishoudbeurs

er zijn hoop ik meer mensen die er over denken als ik, maar een beetje rond slepen op een huishoudbeurs is mijn ding echt niet. het heeft me nog nooit getrokken en zal ook echt de moeiten niet nemen om er naar toe te gaan.
deze week,nog tot zondag 1 maart 2015 is de huishoudbeurs in de Ria te Amsterdam. dit jaarlijks evenement dat sinds 1955 wordt gehouden is bij vele zeer geliefd. er kan gratis bij standjes eten en drinken worden geproefd,en (naar wat ik heb gehoord) zijn er leuk goodies te verkrijgen. iets waar vele vrouwen voor op stap gaan,het verkrijgen van de gratis goodies. de huishoudbeurs is eigenlijk ontstaan als plaats waar vrouwen konden kennis makken met uitvinding als de wasmachine en andere huishoudelijke snufjes. hiervoor werd dit briljant concept bedacht: de huishoudbeurs. in het voorjaar van 1950 werd in Den Haag de eerste huishoudbeurs gehouden. toevallig juist in de periode dat de echte huisvrouw weer vlijtig aan het poetsen zou slaan. de kranten noemden de beurs het ‘paradijs van de huisvrouw’. in 1955 verhuisde de beurs van Den Haag naar Amsterdam. Daar vindt de beurs nog steeds elk voorjaar plaats. precies op tijd voor de voorjaarsschoonmaak. vroeger werd de beurs meestal in maart of april gehouden maar tegenwoordig meestal in februari.
een vast onderdeel van de huishoudbeurs is tegenwoordig de negen maanden beurs. de eerste negen maanden beurs vond plaats in 1985 tijdens de huishoudbeurs. ik denk dat ik niet verder hoef uit te leggen wat je kan vinden op dit onderdeel van de beurs. maar voor wie het nog niet snapte: alles wat te maken heeft met kindje krijgen,kindje hebben en de ontwikkeling van je kindje. wel erg leuk op dit onderdeel dat ze ook aan de papa's denken. voor de mannen houden ze een speciale papa-dag. deze vind plaats op woensdag 25 februari 2015. oke het klinkt misschien allemaal wel erg leuk maar voor mij...nee,ik pas. het trekt me niet om tussen die mensenmassa me een weg te banen om een glimp op te vangen van wat er allemaal is te zien. hoe dan ook,nog tot zondag kun je terecht bij de huishoud/negen maanden beurs,als je gaat wens ik je veel plezier maar ik blijf liever thuis met een goed boek op de bank. tot het volgende blog....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...