donderdag 11 juni 2015

telefoon terreur

ik kan me er zo aan ergeren! lastig gevallen worden door de telefoon en dan heb ik het niet over van die gasten die je van alles willen aan smeren maar mensen als die zich voor doen als microsoft bellers. hier van weten we dat het nep is en een stel oplichters proberen je naar een site te lokken en zo je bankrekening leegt te halen. er is ook nog een andere manier,kreeg ik gisteren mee te maken. er wordt gebeld...niks bijzonders dat kan...je hoord een hoop gerommel en zonder dat iemand zich voor stelt of namens wat ze bellen wordt er gevraagd naar een persoon,dit gebeurd in het engels. bij mij was het makkelijk te raden dat het om oplichters ging omdat ze naar meneer H vroegen (ivm prive noem ik niet de volledige achternaam). ik voelde al gelijk nattigheid omdat ik een klik hoorden in dit gesprek,dus hup...hoorn erop. duidelijk geval van oplichting,ze nemen dit gesprek op,ik had hier over al meer gelezen en gehoord,ze gaan in dit gesprek duidelijk vragen om je naam,adres en nog wat dingen,deze worden weer gebruikt om op je naam dingen te bestellen of wat dan ook. kortom: je komt ongewenst in de shit en door middel van dit gesprek en dat kan je veel geld gaan kosten. door het gesprek zal het ook gaan lijken als of jij de gene bent geweest die bestellingen heeft gedaan en hang je dus vast een hoge schuld die hun even voor je maken. het zijn geen op gevers,is snel duidelijk,binnen een half uur wordt er weer gebeld,dit keer een vrouwe stem,vraagt wederom naar meneer H. dit was dus mijn vader,en die man is al bijna 2 jaar overleden,echt up to date met hun gegevens zijn ze dus niet. maar ja dat ik hier nog woon kunnen hun ook weer niet weten. in me ergernis antwoordt ik in het engels dat die dood is maar ik ze wel het adres van het crematorium wil geven waar hij is uit gestrooid en gooi zo de hoorn er op. oke misschien niet echt netjes en respectloos om zo te reageren maar ik erger me kapot in dit soort telefoon terreur. nu weten ik dat toen me vader nog leefde we ook wels eens van die microsoft beller hadden en als hij dan de telefoon opnam en een engels sprekend persoon had gelijk ophing omdat hij geen engels verstaat of spreekt dus ver waren ze niet gekomen. maar het feit dat ze gewetenloos iedereen proberen op te lichten is schandalig en jammer genoeg weinig aan te toen. blijven waarschuwen voor dit soort dingen is het enige wat je kan doen,dus bij deze. nogmaals microsoft belt je nooit,via hun home-site kun je vinden wat je nodig hebt. en wordt je gebeld op de manier als ik,hoorn er op! voorkomt een hoop ellende. tot het volgende blog.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

How’s life? #14

Het is alweer een tijdje geleden dat ik jullie een update heb gegeven over hoe het met ons gaat, dus hierbij onze update. Het is alweer 4 ma...