zaterdag 29 augustus 2015

geen internet.....

we zijn weer terug online!! heb ik jullie vorige week nog verteld over hoe me kat ongenoegen kreeg met een hond,waar ik verder niks meer van heb gehoord dus de schade zal wel mee gevallen hebben,heb ik kort daarna paniek in huis. me dochter had een vriendin te logeren en tieners en internet is als een huwelijk die nooit een scheiding zal aanvragen,net uit bed en gelijk met van die I-pads voor hun neus. helaas was er een klein probleempje,het internet deed het niet. wel had ik al een lucht van brand geroken maar omdat ik net een sigaret had gerookt dacht ik dat die in me asbak lag te smeulen. dat was het dus niet. naar een korte blik in de hoek waar de internet modem staat zag ik dat alle lampjes uit waren,die van me router branden nog wel. de brandlucht was in die hoek goed te ruiken en kwam dan ook snel tot de conclusie dat me modem wel doorgebrand zou kunnen zijn. alles afgesloten en me stopcontact zag er wat zwart uit,dit was van een verlengsnoer dus die heb ik maar in de vuilcontainer gegooid. totale paniek,en nu? ja geen internet. met een snelle blik op de klok zie ik dat de klantenservice van me provider nog bereikbaar is,hup ... bellen,ik leg het probleem uit. ja de conclusie die ik had gaan ze vanuit dat wel eens kan kloppen. me modem door gebrand of de adapter van me modem,die kan het ook nog zijn. hoe dan ook,een monteur heeft geen nut dus er wordt geregeld dat ik een nieuw modem krijg op gestuurd. geweldig! de twee meiden zijn in alle staten,wat moeten wij nu gaan doen? ja ouderwets je vermaken met spelletjes? dat blijkt geen verkeerde optie te zijn,dammen en kaarten valt in de smaak,het kan dus toch wel leuk zijn zonder internet. omdat ik een telefoon heb met abonnement heb ik via me telefoon wel internet,nood breekt wetten,ik activeer me email op me telefoon,ik moet wel,ik krijg deze week bericht van school over de eerste week. op zich weten we ons te vermaken zonder internet,het spelen van spelletjes wordt ook geopperd om vaker te doen,een vast dag waarop we dit doen en internet verbannen voor een paar uur. top,ik vind het best. op dinsdag is de nieuwe modem er,maar nog geen internet. de modem is het nieuwere type en me aansluiting is nog het oude type dus werkt niet. gelukkig komt op vrijdag de monteur langs die het in orde komt maken. ja me aansluiting is wel oud dus daar wordt wat vernieuwing op aan gebracht en binnen no time is er weer internet. me dochter is door het dolle,ik heb weer internet! de monteur was ook nog even behulpzaam als we het hebben over de digitale tv en het ontvangst er van. me vader had dingen leuk aan gebracht en werkte wel maar veroorzaakte wel me storing. het was simpel even een nieuwe aansluiting aan brengen en de boel werkte weer naar behoor. de tv boven van me dochter ook,geen strepen meer door het beeld,weer extra blij. me dochter is intussen al verzonken achter de I-pad,week schade in halen zal ik maar zeggen,een aantal dingen in huis moeten nog even worden ingesteld met het nieuwe modem,kort even up-dates binnen halen en dan vindt ik het wel weer goed. een week zonder internet,je komt er wel achter dat we erg verwend zijn hier meer maar gelukkig kun je je wel redden zonder. inmiddels heb ik via me mail de papieren van school uit kunnen printen en zijn we op de hoogte van de eerste school week,dan zal me dochter weer zonder internet moeten doen,ze gaan op kamp dus weer geen internet (haha). de spelletjes die ik had en die we hebben gespeeld deden me ook goeie herinneringen terug halen,me damspel,wat ik van me opa heb gehad. het kaarten,me vader en ik deden op zondagavond de tv uit en gingen zitten kaarten. me dochter leek het ook wel leuk omdat ook te gaan doen. of we het ook gaan doen,is nog maar de vraag. mij lijkt het prima,internet even te vergeten maar of me dochter er ook nog voor de te vinden is moet nog blijken. ach ... wil je je gezin bij elkaar hebben zet je wifi dan uit,wedden dat ze binnen no time in paniek bij je staan. tot het volgende blog .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...