vrijdag 11 september 2015

9/11,we zullen het nooit vergeten...

terwel bij ons Nederlanders de ramp van de mh17 nog vers in ons geheugen ligt,herdenken de Amerikanen de aanslagen van 9/11 2001.
vandaag alweer 14 jaar geleden dat twee vliegtuigen in de Twin Towers van het World Trade Center boorden en een ander vliegtuig in het Pentagon. een vierde vliegtuig stortte neer in de buurt van Shanksville (Pennsylvania). ik weet nog dat alle tv zender hier in Nederland met uitzendingen stopten en overging op de berichten uit Amerika rond deze aanslagen,ik was toen 6 maanden zwanger van me dochter. de beelden die we kregen liet een diepe indruk achter en het enige wat je voelt is dat je hart uit gaat naar de slachtoffers en hun nabestaande. Osama bin Laden,een van de leiders van Al Qaida, werdt door de Amerikaanse overheid voor de aanslagen verantwoordelijk gehouden, Osama bin Laden heeft zijn betrokkenheid bij de aanslagen ontkend. niemand van de inzittenden van de vier vliegtuigen,met de kapers erbij,overleefde de aanslagen. van de 2977 mensen die bij de aanslagen omkwamen, heeft men er slechts 1585 op basis van de gevonden menselijke resten kunnen identificeren. van de in totaal 19.916 menselijke overblijfsel konden er 10.190 worden geïdentificeerd. het is misschien wel gruwelijk om dit zo te vermelden maar we mogen niet vergeten hoeveel onschuldige mensen,zonder kans op overleving uit het leven werden gerukt. en wat achter bleef was de leegte bij hun geliefde nabestaande. ik wil hier verder geen lang verhaal van gaan maken maar wilde wel een noot van aandacht er op aanbrengen. we zullen nooit vergeten,9/11 is een zwarte bladzijde in onze wereldgeschiedenis. tot het volgende blog ......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...