donderdag 24 september 2015

disney infinity1.0

vandaag eens lekker luchtig met een blog,even geen zware emotionele dingen maar even wat grappige dingen. disney infinity 1.0 is een spel wat me dochter had gekocht. omdat ze met griep op de bank ligt is er even iets meer gelegenheid om het te spelen. het disney infinity starter pack nintendo Wii bevat: disney infinity gamedisk, disney infinity base, 3 disney infinity spelfiguren (jack sparrow,sulley en mr incredible) 3 disney infinity speelwerelden, en een disney infinity power disc.
er zijn twee mogelijkheden om te spelen,de toybox en de speelwereld die bij je figuurtje hoort. sulley is te gebruiken in toybox en in de speelwereld monster university. jack sparrow is te gebruiken in toybox en in de speelwereld pirates of the caribbean. mr incredible is te gebruiken in toybox en in de speelwereld the incredibles. deze werelden kun je vinden op de bol waar je werelden op zijn afgebeeld. in disney infinity,het spel zelf,heb je de vrijheid en mogelijkheden om verhalen te spelen met één van je poppetje. als je binnen een gezin speelt, dan moet je van tevoren afspreken welk personage van wie is, als je dit met zijn twee wilde doen dan moet je poppetje uit de zelfde wereld zijn. dus jack sparrow en sulley werkt niet zo al wij hebben gemerkt,daar voor moet ik dus weer een barbossa of een davey jones voor hebben. en die kunnen wel in de wereld van potc maar niet in die van monster university. je poppetjes moeten dus over een komen met de wereld die bij hun horen. je speelt dan beiden in de zelfde wereld en moet ook beiden het zelfde doen,je tv scherm is gesplitst en je kan van elkaar zien wie wat moet doen. je speelt dus niet tegen elkaar maar gewoon beiden het zelfde spel. de toybox-modus is een grote,open wereld vol mogelijkheden. in disney infinity toybox kan je je eigen werelden bouwen, levels maken met je eigen regels of iets bouwen wat alleen in je verbeelding bestaat. n als je klaar bent, kun je alles slopen en weer opnieuw beginnen! in deze modus kun je wel gebruik maken van verschillende figuren maar stel niet zo heel veel voor,vind ik persoonlijk. dan zit er nog een raar plastic schijfje in je pakket genaamd een power disc. dit kan in een ronde of hexagonale vorm zijn, beide soorten hebben hun eigen toevoegingen en categorie. ronde power discs kun je onder je figuur zetten om zo het desbetreffende karakter een boost te geven in het spel. het schijnt dat je er maximaal twee per karakter kunt gebruiken. de zeskantige vorm die je op de plek van de plastic kubus op je disney base kunt leggen. Dit soort power discs vormen zich om tot objecten die je in je toybox kunt gebruiken. je zou b.v dan een piratenwereld kunnen bouwen in een wereld van nemo. persoonlijk ga ik liever aan de slag met de speelwereld,ik ben niet zo een bouw type. er zijn dus mogelijkheden genoeg om dit spel te spelen, om samen te spelen wordt je dus wel bijna verplicht om extra figuren er bij te kopen die met elkaar over een komen. of je moet er voor kiezen het zo te houden en afspreken wie wat speelt of gewoon om de beurt spelen. wij hebben voor een extra set figuren gekozen, deze bestaat uit barbossa, mrs incredible en mike, als we die binnen hebben kunnen we samen in één wereld spelen. nou,ik kan je zeggen dat me dochter het beter doet als ik,ik heb altijd ruzie met me besturing. via instagram en twitter zijn er korte filmpjes terug te vinden die ik heb gemaakt toen we met het spel bezig waren. en misschien dat er nog wel meer volgen als we echt samen kunnen gaan spelen. hoe ga ik dat doen? filmen en spelen te gelijk? hmm ... kom ik paar armen tekort. nou,puzzel ik nog wel uit. de disney infinity 1.0 is al ouder,je heb nu al een 2.0 en een 3.0 versie maar het is voor ieder zijn eigen keuze wat hij/zij wil spelen. tot het volgende blog...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...