zondag 20 september 2015

stoptober: stoppen met roken

het is jullie vast al wel opgevallen dat ik met roken ben gestopt,nog steeds geheel rookvrij. stoptober is zo een actie waarbij dj Gijs Staverman in een spotje ons probeert over te halen om te stoppen met roken. alle voor gaande jaren reageerde ik hier op de bank met een vette 'nee' en stak nog een sigaretje op. dit jaar is mijn reactie iets anders"toch maar eens op die site gaan kijken en ja hoor ik heb me ook nog eens aan gemeld om er aan mee te doen. via de app op me telefoon krijg ik dan berichtjes en ook wat ondersteuning als dat nodig zou zijn. nou reken maar dat ik me bevindingen al had gedaan en nu met dank aan de app weet waar door het komt! slapen is sinds ik ben gestopt een ramp,dit schijnt dus ook te maken te hebben met het feit dat ik ben gestopt met roken. ik dacht eerst dat het door te veel koffie drinken kwam. na 24 uur is de koolstofmonoxide uit je lijf en begin je een soort van nieuw tijdperk,adem halen zal ook steeds makkelijker gaan en je krijgt meer energie. prima om meer energie te krijgen maar dat hoeft dan toch niet ten kosten te gaan van mijn slaap? als ik dan nu meer energie krijg kan ik dat wel in me schrijfwerk stoppen. ik lag vannacht om 3 uur me sociale media te bekijken omdat ik klaar wakker was en echt even niet terug in slaap kon komen! als je je sociaal media aan het door bladeren bent en je komt een foto tegen van iemand met zijn motor,een hete dag maar goed genoeg voor een rit op de motor, rammelen bij mij even de alarmbellen. die motor is wat me even doet afleiden op dat moment,niet kunnen slapen en het idee om er vandoor te kunnen gaan om even stoom af te blazen zou wel 'vet cool' zijn. lijkt me heerlijk om even uit te waaien en alle niet-meer-roken-stress kwijt te raken. gewoon lekker hard op zo een bike rond scheuren en je totaal onbezorgd en vrij voel,ze zeggen dat je tijdens zo een ritje meer een voelt met de natuur als wanneer je auto rijdt. echter heb ik ooit beloofd dat ik nooit me eigen rijbewijs zou halen voor een motor of zelf een motor kopen,dit was aan me vader omdat hij als de dood was dat ik mezelf te pletter zou rijden tegen een boom of zo. hij is nu 2 jaar overleden maar krijg het niet over me hart om die belofte verbreken. ik stap rustig bij iemand achterop en geniet volop maar zelf er voor gaan,nee,sorry ik krijg het niet over me hart die belofte te verbreken. even knipperen met me ogen en we zijn terug in hoe het werkelijk is,ja oke gave foto,en ik lig nog steeds in me bed en kan niet slapen,een van de bij werking als je bent gestopt met roken. een avond erop uit sla ik even over,ik blijf veilig even thuis,daar weet ik zeker dat niemand me in de verleiding probeert te brengen van een sigaret. ik merkt ik dat de druk op me borst minder is geworden. een ding kan ik niet aan wennen: dat me handen een totaal eigen leven proberen te leiden als dat ik wil! van pure frustratie zit ik nu te breien! potjandorie,ik ben 42 jaar en ik zit s'avonds te breien,ik kom niet verder dan de steken recht en averechts,verder gaat mijn brei kunst niet. en me humeur is nog veranderlijker als het weerbericht. ik moet nu echt even vol blijven houden. me dochter roept aan een stuk door dat het me NIET gaat lukken,stop nou maar en ga weer roken dan ben je een stuk aangenamer als nu. o echt niet,ik ben er nu nog meer gebrand op om dit door te zetten en te bewijzen dat na 29 jaar roken ik best er ook zonder kan. iedere week stop ik het geld wat ik andere aan tabak uit gaf in een potje en wat ik er mee ga doen weet ik nog niet,nee geen motor rijbewijs halen. maar ik kan vast wel iets ander er mee verzinnen,een leuke vakantie of een ander autootje? ik zie nog wel. als je wil weten hoe het nu verder gaat verlopen met me 'stopen met roken poging' blijf dan me weblog volgen en anders me twitter of facebook. en mogelijk dat er via instagram nog wel een een foto voorbij flits wat me humeur perfect omschrijft. ik ben nu 5 dagen rookvrij en ik ga deze poging echt wel doorzetten,dus 'dochter lief van mij' ik ga jouw je ongelijk bewijzen en laten zien dat ik het echt wel kan! tot het volgende blog .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Oefentherapie reuma komt mogelijk in het basispakket zorgverzekering

foto: Reuma magazine.nl De klachten van reuma verschillen per dag. De ene dag heb je bijna nergens last van, terwijl je de andere dag vergaa...