zaterdag 26 september 2015

sushi bij xin&hao

me dochter en ik lijken erg op elkaar,dat zie je in ons uiterlijk maar ook bepaalde karaktertrekjes. ook de dingen waar we dol op zijn komen wel over een met elkaar,onze muzieksmaak is dan weer wel erg verschillend. sushi is iets waar we beiden dol op zijn,niet iedere week maar van tijd tot tijd staan we samen sushi in de keuken te maken. gisterenavond zijn we eens een keer naar een sushi restaurant gegaan,naar Xin&Hao. omdat me dochter eerder deze week nog gevloerd was met griep was het even nog aan zien of dit door kon gaan maar gelukkig voelde ze zich weer beter en hebben we een super gezellige avond met zijn twee gehad.
het was er gezellig en de manier van bestellen werkt prima. je heb op je tafel een kaart waar op staat wat ze hebben en je hebt een lijst waar je op aan kan strepen wat je wil en hoeveel je van een portie wil. op de kaart staat beschreven wat iets is en uit hoeveel stuks een portie bestaat,kleine dingen gaan per twee of drie stuks en de wat groter per één of sommige dingen zijn weer porties in een schaaltje zoals rijst of noedels. je heb keuze uit 113 verschillende gerechtjes. per ronde mag je per persoon 5 verschillende gerechtjes nemen,wij waren met zijn twee dus dat was per ronde 10 verschillende gerechten. voor je drankje komen ze langs aan je tafel,omdat ik nog moet rijden voor mij geen alcohol maar ik kan het met een cola net zo leuk en gezellig hebben. je heb een setje met stokjes bij je bordje maar je kan ook gewoon bestek vragen als je dat liever hebt. de keuken is open,gedeeltelijk achter glas,zodat je kan zien wat ze maken. en vanaf waar wij zaten konden we dat ook goed zien. keur netjes wordt er gewerkt met handschoenen aan voor de hygiëne met het voedsel. de sushi was heerlijk maar we hebben ook ander dingen geprobeerd. de usuyaki(biefrolletjes) en de sake yaki(gebakken zalm) was erg lekker. de tamago(rijst met zoete omelet) vonden we wat tegenvallen,de omelet smaakte wat rubberachtig,vonden wij persoonlijk. ik zelf was in me nopjes met de ika tempura (inktvisringen) ik vind dat zo lekker,niet te veel want dat is ook weer te veel van het goede. het nagerecht wat je kan nemen is puddingmouse,bolletje ijs,slagroom en een stoofpeertje,en deze zijn in drie smaken,aardbei,chocolade en vanille. ik had vanille en die was erg lekker,me dochter had de chocolade genomen,ook wel lekker maar mierzoet. dit was een erg leuke avondvullende manier van uit gaan geweest. reken maar op een 2,5 tot 3 uur dat je er zit en de prijs in verhouding is,vind ik goed.iets meer als wanneer we naar de chinees gaan maar zeker het waard als ik de balans van prijs en kwaliteit vergelijk. maar dit was wel erg lekker en we gaan het zeker nog wel een keer doen als we weer eens een gezellige moeder/dochter avond doen. via instagram (scoozie73) heb ik tijdens de avond wat foto's gemaakt,neem dus gerust een kijkje. tot het volgende blog....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...