woensdag 14 oktober 2015

gaat het me dan toch lukken?

als er iets is waar van wordt gezegd dat vrouwen goed kunnen is het multitasken. vandaag ben ik al aardig op weg met multitasken. in de keuken staat een wasmachine te rommelen,in een sopje staat wat afwas te weken en in tussen ben ik even gauw een weblogje uit me mouw aan het trekken,met nog een ander programma open staande omdat ik ook nog even tussendoor ben begonnen om de oude verhaaltjes over te typen op de computer,wat ik dus al zei: multitasken! ik ben lekker bezig vandaag kan ik wel zeggen en dat komt omdat ik al een weekje een geheimpje heb .... ik ben weer een poging begonnen om te stoppen met roken en ik heb me eerste week rookvrij achter de rug,met succes! ik begon die druk op me borst weer te voelen en ben toen eens langs gegaan bij de huisarts, toen ik zei dat met een eerdere poging om te stoppen met roken de druk minder voelde was zijn antwoord vrij duidelijk: opnieuw proberen! omdat de man me niet echt bang wilde maken maar wel even me er aan hielp herinneren hoe het met me pa is afgelopen,niet dat ik gelijk het zelfde ga krijgen of overkomen maar even om het in me achterhoofd te nemen,dus toch maar opnieuw proberen te stoppen met roken. me dochter is vrij nuchter er mee maar het idee dat ze mij kan verliezen net als opa maakt haar bang en is ook zeer stellig dat ik dan maar moet stoppen,en ze beloofd me nu meer te steunen en minder grapjes te maken. arme schat, ze heeft zo haar momenten dat je als moeder even niet weet wat je nou moet zeggen. ik kan dus alleen maar me best doen om het te laten slagen. de huisarts kon me helpen met pleisters of tabletten maar die hoef ik allemaal niet,een idee waar hij mee aan kwam is zo een elektrische sigaret. oké het blijft roken maar het schijnt minder schadelijk te zijn als de normale tabak. ik heb nog niks gekocht en probeer dit ook nog even uit te stellen om niet te zeggen dat ik er nooit een ga kopen. ik heb me deze week redelijk rustig gehouden hier over,niet luid verkondigen dat ik het weer eens probeer,nee,lekker op mezelf bezig zijn. de zolder staat aardig op zijn kop,en je heb in een eerder blog al kunnen lezen dat ik een pracht vondst heb gedaan voor mezelf. ik ben voorlopig wel even bezig om die verhalen te verwerken op me computer en ik heb er echt veel zin in om ze te gaan verwerken. en ik denk dat door dat ik mezelf nu bezig heb kunnen houden minder er bij na denk of ik wel of niet wil roken. oke,heb op deze dagen wel 2 rolletjes drop verwerkt maar oké dat vergeef ik mezelf dan wel weer even. het belangrijkste voor mij is dat ik die druk kwijt raak op me borstkas en die druk is al minder. me humeur is redelijk handelbaar,niet overdreven gek of zo maar ik probeer om die reden dan ook even bepaalde situatie's te vermijden. ik heb er wel een goed gevoel bij dit keer. maar ik ga nu even verder met multitasken, afwas opruimen,straks wasgoed ophangen en nog maar een verhaaltjes over typen of misschien verder met me ander verhaal,weer het nodig uitgezocht om te gaan verwerken .... weet je wat ik eerst ga doen? mezelf op een kopje koffie trakteren (haha .. nee,geen sigaretje). tot het volgende blog.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Oefentherapie reuma komt mogelijk in het basispakket zorgverzekering

foto: Reuma magazine.nl De klachten van reuma verschillen per dag. De ene dag heb je bijna nergens last van, terwijl je de andere dag vergaa...