zondag 25 oktober 2015

gitaar

me dochter is het vlinder type als het aankomt op hobby's uitzoeken. echt iets ondernemen voor jaren zit er bij haar niet in,ze probeert graag dingen uit, ik denk dat ze het type is dat zo veel mogelijk van alles wil leren, van wie ze het heeft zou ik echt niet weten. ik zelf ben niet zo van de hobby's ondernemen, ja oke, ik lees graag of schrijf zelf verhalen,ik kook en bak ook graag,voor ons eigen of omdat er vrienden komen en zit vaak te breien(niet dat me brei kunsten zo super zijn,dat talent heb ik echt niet van me eigen moeder mee gekregen). de hobby's van vaders kant? phff... moet ik toch even diep gaan graven in me geheugen. ik zou het niet weten om eerlijk te zijn,ja hij rommelt graag met computers en zo maar verder zou ik het echt niet meer weten. ja zeg luister eens, het is me ex, dat betekend niet dat ik nog 100% op de hoogte ben van zijn doen en laten in zijn leven,die fase hebben we ruim 10 jaar geleden al afgesloten. maar me dochter is dus graag aan het uit proberen, dansen was iets wat ze graag deed maar door de knie blessure niet meer mogelijk om mee door te gaan,erg jammer want die leraar zag heel veel mogelijkheden in haar. muziek is iets wat wel erg veel terug komt bij haar, ze heeft bugel gespeeld in de muziekvereniging hier op het dorp,is ze mee gestopt omdat ze ook andere dingen wilde leren bespelen en dat mocht niet, haar dorst naar meer leren werd niet gewaardeerd zeg ik maar en zij heeft ze doen verder vriendelijk bedankt,heeft de bugel in geleverd en is gestopt. ik heb al jaren een keyboard staan,echt er op spelen kan ik niet,dat ding was iets waar me dochter net een jaar of 2 al mee bezig was,leverde leuke foto's op als ze weer met dat keyboard en een koptelefoon op er mee zat te spelen. nu ze ouder is heeft ze via filmpjes op you tube zichzelf geleerd om er op te spelen, vind dat toch best knap van haar. en via smule,een app waarmee je zingt, alleen of met andere is hier al een hele tijd hot,muziek zit er dus over duidelijk wel in. en dan komen we bij de gitaar,sinds ze naar een middelbare school gaat is het leven en school heel erg veranderd,tijden en vakken zijn niet meer het basisschoolniveau,het is echt een verandering geweest. cultuur is iets wat ze erg leuk vindt, omdat dit allemaal draait om alles wat te maken heeft met muziek,dansen en acteren. en laten ze nu bij muziek op school met de gitaar aan de slag te zijn gegaan. ze wilde er thuis ook wel een hebben, ja je wil zo veel zei ik dan altijd,daar gaf ze me wel gelijk in.
echter deed zich afgelopen week de mogelijkheid voor om voor een schappelijk prijsje een gitaar aan te schaften,en met haar verjaardag eind december in het zicht dacht ik zo: weet je wat,ze krijgt die gitaar alvast voor haar verjaardag. daar was ze zelf heel blij mee. dus wij zijn zaterdagochtend vroeg vertrokken om de gitaar op te halen. en omdat we toen in de buurt waren van de autowasstraat daar gelijk maar even de modder die langs me auto zat afgespoeld. ik kon de zelfde dag nog een keer naar bergen op zoom rijden omdat ze een snaar met het stemmen zo strak draaide dat die kapot ging. gelukkig kost een nieuwe snaar nou geen rib uit me lijf en die is er netjes op gezet voor haar en de man heeft gelijk de boel goed gestemd. kijk,we weten ook dat dit geen top gitaar is maar zo als de man ook al zei,voor een beginner is dit een hele mooi, als je verder raakt in het bespelen van je gitaar kun je altijd nog sparen voor de wat duurdere en betere modellen. dus met you tube er weer bij en wat boekjes die ze al had verzamelt is ze aan een zelfcursus gitaar spelen begonnen en ze heeft al wat basisbeginsels van school dus dat gaat wel goed komen,hoop ik? oordoppen werden er niet bij geleverd dus dat is pech voor mij .. hahaha. het gaat haar best wel lukken,hou snapchat(ja het is er nog)of instagram maar in de gaten,misschien dat daar nog wel eens filmpjes op kunnen komen van haar spelend op d'r gitaar. via snapchat verschijnen nu regelmatige filmpjes en foto's die je idee geven hoe me leven soms is en wat er in een blog wordt of kan beschreven, scoozie-mouse.blogspot,nl in beeld om het zo maar te zeggen. tot het volgende blog......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...