vrijdag 2 oktober 2015

mensen en hun uiterlijk

als je op verschillende sociale media rond neust zie je wel eens ding staan dat je eigenlijk alleen maar één reactie heb: what the f***! ik zal mezelf daar ook wel schuldig aan maken,niet iedereen zal dingen die ik post leuk vinden of de humor die ik er in zie ook zien. maar ik mag aan nemen dat het ieder vrije is in de keus om te doen wat hij/zij wil? een van die vragen die ik deze ochtend las was: Can anyone explain the fullface of make up at the gym? Is it warpaint and they're going to battle? met dank aan Victor Webster, een zeer goeie vraag waar we allemaal verschillend over zullen denken en onze mening misschien over zullen geven. moet eerlijk bekennen dat ik soms vrouwen zie lopen dat ik denk: mens,het is een gezicht geen kleurboek! sommige kunnen zich erg uit leven op hun kleurvermogen en ik kan nou niet zeggen dat ik dat soms een goeie opknap-beurt kan noemen. op de vraag die hij stelde moest ik wel lachen,ja waarom eigenlijk? zie het nut er ook niet van in,je zweet je rot en je gaat douchen,is die make-up er toch van af? zo zou ik denken. of door het zweten krijg je van die uitloper op je gezicht wat er niet uitziet maar voor een andere misschien wel erg lach wekkend kan zijn. zo zijn er nog wel meer momenten dat ik me af vraag waarom heb je make-up op je gezicht? zo als wanneer je gaat zwemmen of je eigen helemaal op doffen omdat je wilde plannen hebt met je vent die avond(sex),lijkt mij dat die make-up wel eens een andere kleurtje kan geven aan die persoon waar je mee samen bent( hangt er van af hoe dicht de laag make-up er op zit en hoe wild je bent). en zo een gymzaal is ook zo een plek waar overdreven veel make-up niet echt op zijn plaats is. of,wat ik ook al eens heb mee gemaakt,op een begrafenis,sober gekleed en dan een gezicht als het kleurboek van een kleuter,ook zeer ongepast. misschien ben ik er te nuchter voor, make-up kan iemand er heel anders doen uit zien dan dat ze eigenlijk zijn. je schrikt je soms dood als je ze dan ziet zonder make-up. nee,ik ben er niet tegen dat iemand make-up gebruikt maar soms kan je het ook overdrijven. ik zelf ben niet zo van de make-up,wat je ziet is wat het is en ja,ik wil soms als ik op stap ga ook wel een beetje make-up gebruiken. oogpotlood of wat oogschaduw in lichte kleuren maar daar trek ik dan ook me grens al bij. in me tienerjaren was ik wel wat anders,zwarte kleding,en zwarte make-up, je kent dat type vast wel. ik kan me goed herinneren dat me vader,als hij me dan zo zag de opmerking maakte: "zo ga je op oorlogspad?,je hebt je oorlogskleuren weer op". nu achter af moet ik er zelf wel om lachen,ja waarom deed ik dat zo? geen idee om eerlijk te zijn. in de loop der jaren is me make-up gebruik erg afgenomen,gewoon puur natuur. dit is wie ik ben en ik ben misschien geen knapperd maar me karakter is eerlijk en betrouwbaar. wie me echt wil leren kennen wil heus wel verder kijken dan alleen hoe me hoofd er uit ziet en op wat voor lichaam dat staat. iemand kan mooi zijn maar dat zeg nog niks over hoe de binnenkant is,die is misschien wel zeer slecht(dit geld trouwens ook voor mannen). een gezicht geeft de eerste indruk maar om te weten wie iemand echt is zal je hem of haar moeten leren kennen,dan pas weet je met wie je te maken hebt en of die gene echt zo leuk is als dat je dacht. en laat ik er dan maar gelijk even aan toevoegen dat mensen die wat meer 'vullig' hebben net zo goed prachtige mensen zijn! smaken verschillen,wat de ene mooi vindt zal een ander weer lelijk vinden. ik sta ten alle tijd er voor open mensen een kans te geven om hun ware ik te tonen,en of je nou een knap gezicht heb of juist niet,misschien een lichaam als een fotomodel/bodybuilder of kabouter plop, als je mij echt wil leren kennen zo als ik ben, doen ik het zelfde terug voor jouw. maar ik zal me zelf nooit veranderen tot iets wat iemand liever bij mij zou zien,voor niemand! eigenlijk zouden we eens moeten stoppen met dat beoordelen op uiterlijk en gewoon het respect op brengen voor elkaar hoe we zijn. tot het volgende blog....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...