dinsdag 6 oktober 2015

vakantie vriendjes

klinkt misschien wel spannend de titel van dit blog maar het is niet wat je misschien denkt waar het over gaat. ik heb deze week vakantie vriendjes om te verzorgen,de eigenaren,vrienden van mij, zijn op vakantie en ik ben gevraagd om ze te verzorgen. geen probleem,ze staan voor mij ook klaar als ik hulpen nodig heb. dus me route deze week is wat aangepast. vandaag al helemaal,na me dochter aan school te hebben gedropt,door naar de supermarkt,ik moet paksoi hebben voor de landschildpadden. als we dat hebben ga ik door naar het dorp waar ik woon maar eerst dus even een tussenstop. bij het binnen komen wordt ik al begroet door een dikke,rode kater,zal me ook blijven volgen tot ik even ga zitten en hij op schoot kan kruipen om even lekker geknuffeld te worden. een andere wit/rode wil wel een aai maar vind het verder wel best. eerst maar even de bakjes voor de katten vullen en het drink water verversen. de kleine grijze kat loopt me uit te dagen,niet dat ik me er wat van aan trek. bij het schoonmaken van de kattenbakken zit ze op afstaan me aan te kijken,sluipt langzaam dichter bij en springt vlak voor me neus langs me heen. rare beest,doet me niks hoor,ik ga gewoon verder met me werkje. van de kat krijg ik een blik als of ze wil zeggen 'je bent saai', ik hoor een kattenluik rammelen en de dikke rode kat komt er aan,nu even nog niet heb nog wat andere dingen om te doen. in twee verschillende bakken zitten waterschildpadden,deze krijgen vandaag voer,als ik de klep van de bakken op doen zijn de "happy feets' van de beestjes al vrolijk aan het trappelen. veel geplons is het antwoord op hun eten,proberen je maal zo snel mogelijk binnen te krijgen. op de grond staat nog een grote bak waar landschildpadden in zitten,toen ik binnen kwam met de paksoi rekte de ene zijn nek al flink uit,een paar van de blaadjes van de paksoi haal ik er af en doe deze in de bak bij de schildpadden,zo en dat was me laatste ding hier voor vandaag. o nee,toch niet,de dikke rode kat zit op de leuning van de bank, boven op me jas. duidelijk dat ik niet weg kom voor hij zijn knuffel heeft gehad. na een rondje of ik alles heb gehad en de keuken netjes achter heb gelaten laat ik me neer gaan op de bank,me kont heeft de bank amper aangeraakt of de rode kat zit al bij me,even lekker knuffel dan,duidelijk zichtbaar geniet hij van deze verwennerij. duik plots de grijze kat naast me op, een dringende blik kijkt me aan, oke wil je ook? geen probleem,dus even lekker op d'r kop krabbelen,even gaan de ogen dicht en dan springt ze weer weg, duidelijk dat ze er al genoeg van heeft. nog een laatste aai bij de dikke rode en nu ben ik er echt van tussen. morgen ben ik er weer,na de deur op slot te hebben gedraaid ga ik richting me auto,heb thuis ook nog wat beestjes die vast hun eten willen hebben. als ik thuis ben,zijn die al aan snuffelen, ze ruiken duidelijk dat ik bij andere ben geweest,ja het is goed met jullie,me vakantie vriendjes willen net als jullie ook eten en drinken en een knuffel kan ook geen kwaad. me overloop-naar-ander-katten is me snel vergeven als ik hun bak vul met brokken. nou gaat gezellig worden als ik deze behandeling de rest van de week krijg van me eigen katten. tot het volgende blog ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...