vrijdag 9 oktober 2015

vriendschapverzoeken facebook

oke het gaat lekker op het moment met het weblog,en iedereen bedankt voor het volgen en lezen van me weblog. ik ben er blij mee en ga nog vrolijk verder met schrijven,hoewel me boek even voor dood ligt,writers block! maar dat komt wel goed,ben nu even bezig met een andere stuk wat ik er in wilde hebben en met wat knip en plakwerk zetten we dat er dan tussen op het juiste moment. echter merk ik de laatste tijd ook wat anders,ik heb verschillende verwijzingen staan naar twitter of instagram. ook facebook is er een waar je me weblog kan terug vinden maar ik zie ook op mijn persoonlijke facebook pagina verzoeken verschijnen. dat kan is op zich ook niet zo erg. zeg het wel vaker ik sta altijd wel open voor nieuwe vriendschappen maar deze verzoeken heb allemaal een paar dingen gemeen die ik niet vertrouw. het zijn altijd mannen,alleenstaande,net gescheiden/relatie gebroken of de vrouw is overleden, met of zonder kinderen,oke kan allemaal. de omslagfoto is vaak iets wat je persoonlijk aanspreekt, iets wat je leuk vindt,een hobby die jij ook hebt of zo. sommige proberen met foto's van zichzelf in uniform indruk te maken,foto's van gebieden waar iemand als militair was of is maar het meest opvallende is toch wel dat in hun lijst vrienden alleen maar vrouwen staan of juist nog helemaal niemand. oke als je net facebook hebt loopt dat nog niet zo vlot maar je zou verwachten dat je toch wel wat familie en vrienden hebt,daar ga je toch als eerste naar opzoek,lijkt mij. en dat er dan alleen vrouwen als vrienden in je lijst staan geeft mij nou niet echt een prettige gevoel. nee dit soort profielen vertrouw ik dan niet zo en zal ze ook niet aannemen om toe te voegen aan me vriendenlijst. al die sociale media dingen zijn wel leuk (behalve snapchat,daar snap ik echt niks van), maar je moet er ook wel mee uitkijken. iemand kan gemakkelijk een foto van internet afplukken als profiel foto en zich een hele andere naam geven en op deze manier de boel flink loopt te bedonderen.je hebt erbij die geven zich uit voor een of andere bekende persoon,als of ik geloof dat zo iemand mij interessant vind. nee,ik kijk er wel mee uit,je hoort op tv dingen en je leest er ook wel eens over in de krant of op internet. ben als moeder altijd nog blij dat me dochter me soms vraagt of ik iemand waar ze een verzoek van heeft kent,ken ik de persoon is het niet zo erg maar ken ik die ook niet worden de verzoeken altijd nog door haar verwijderd. maakt je toch weer een beetje trots dat je haar wijs genoeg hebt gekregen op dat punt. nee,ik trap niet in zulke profielen en zal de verzoeken verwijderen. wees jezelf en wees open en eerlijk over wie je bent en wat je bedoeling is,ik heb er genoeg in me lijst die er zijn omdat we de zelfde spelletjes spelen via facebook en zo elkaar in het spel verder helpen. ik accepteer nooit zo maar zonder eerst een profiel te bekijken,en bij dit soort profielen gaan me alarmbellen af! leuk geprobeerd maar bij mij ben je aan het verkeerde adres,soms is met een blik wel duidelijk waar zulke types op uit zijn en daar werk ik niet aan mee. yup,ik ben single maar zo wanhopig ben ik nou ook weer niet. het blijft gewoon uitkijken wat je op internet doet,een oplichter heeft je snel gevonden en als je zelf niet een beetje na checkt ben je voor je het weet het haasje met oplichterij. tot het volgende blog.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...