woensdag 2 december 2015

laatste dagen van 2015

phff ... wat gaat een jaar snel om zeg! over 29 dagen zitten we weer aan de oliebollen wachten tot de klok 12 uur slaat om 2016 te verwelkomen.
eerst nog even kerst er voor en daar tussen heb ik nog de verjaardag van me dochter,alweer 14 jaar word ze,het gaat zo hard de tijd.
dit weekend viert ze dit met een slaapfeestje voor haar en de vriendinnen,wordt dus weer gezellig druk.
vorig jaar was er wat gedoe dus om dat wat te beperken zijn er dit jaar maar 2 meiden die komen.
meiden waar ze ook op school en er buiten veel mee omgaat.
naar verluid schijnt me kookkunst goed in de smaak te vallen en is er al gevraagd of ik weer van die lekkere mini gehaktballetjes maak,en ja ik heb belooft ze weer te maken.
als we dan de drukte van het feestje achter ons hebben gaan we ons maar in kerst stemming brengen.
kerstboom op zetten en nog wat andere simpele versieringen. ik hoef geen drukte aan verlichting.
ik ben in tussen al wel bezig geweest om een nieuwe achtergrond te maken voor de site van het weblog(google+,facebook en twitter) en een nieuwe profielfoto in de kerstsfeer.
omdat wij in Nederland op 5 december nog sinterklaas vieren is wel een regel dat ik voor die tijd niks van kerst op de site zet.
we vieren het niet meer maar een beetje respect voor de gezinnen die wel met kleine kinderen zijn dus even nog geen kerst op de site.

na een periode met tegenslagen gaat alles weer wat normaal. de hele heisa van ex vriendje en ruzie is een hoofdstuk wat wij hebben afgesloten en niet meer over te rug denken.
we horen nog genoeg maar we waaien het af met "zijn probleem,val ons er niet mee lastig".
de ruzie met de klasgenoot van me dochter heeft een gesprek opgeleverd tussen de 2 en kwamen beiden tot een zeer wijze conclusie.
de heks waar ik het over had is een verhaal apart en ik ga er verder ook niet meer op in, die komt hopelijk de verkeerde nog eens tegen en word dan goed op haar nummer gezet!

deze week was het 30 jaar geleden dat me moeder is overleden.
en ik heb het een plek kunnen geven maar gemis blijft. terug denkend aan de beslissingen die ik eerder dit jaar heb moeten nemen voel ik me er goed onder.
het is goed zo,mooier als hoe het nu is geregeld kan niet,gemist wat ik bedoel? erg tussen me blogs vind je wel wat ik bedoel.
kort geleden is me tante onverwachts overleden en het blijft nog raar om niet meer even langs te wippen voor een bakkie koffie.
mede door dit heb ik me zelf weer 100% op het zoeken naar een woning gezet.
ik heb altijd al de planning gehad hier niet te blijven en nu voelt het moment goed om schoon schip te maken en proberen een verhuizing rond te krijgen.
ik ga volledig weg uit Zeeland,we willen naar Den Bosch of ergens daar in de buurt.
de school waar me dochter naar toe kan voor een vervolg opleiding zit daar ook en voor mij zit er meer kans dat ik daar een sociale werkvoorziening kan krijgen.
me beste vriendin woont daar ook en dan kunnen we meer samen doen,een gezellig vooruitzicht dus.

en zo heb ik wel een aardige terug blik op 2015. hopelijk brengt 2016 de dingen waar we op hopen?
geen gekke dingen denk ik zo, beetje geluk en een nieuwe start,klinkt toch redelijk?
hoe ziet voor jouw je terug blik eruit? en heb je ook een beeld voor 2016 in je hoofd?
wat het ook is ik hoop dat je het doel zal bereiken.
tot het volgende blog .......


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...