zaterdag 23 januari 2016

stom koekblik op wielen!

licht ontvlambaar heb ik net de ervaring dat de accu van me auto nog niet helemaal kapot is. 
dat stomme koekblik op wielen start, sleutel erin en hup draaien. (grom grom)
een van de problemen is dat de kou die we hebben gehad deze week net iets te veel was voor me accu en daarom wilde dat stomme ding niet starten.
eigenlijk pas dat ding wel bij me, me lijf werkt ook niet lekker mee met die kou (reuma).
we zijn het er over eens dat het ook niet goed is dat de accu weigeringen heeft met de kou, dus er zal wel een nieuwe moeten komen.
ik mag al rekenen op een kleine 80 euro wat zo een accu gaat kosten, en dan hangt het er nog van af wat voor merk je neemt.
ik ben er duidelijk in, geen rommel, liever meer kwijt en een goeie accu dan prut wat weer problemen geeft met starten bij kou weer.
me auto is de jongste niet meer, weet ik ook,met bouwjaar 2001 mogen we ook nog niet mopperen dat op zicht hij nog prima rijdt.
al heb ik er al de nodige kosten aan gemaakt. maar ik ben best gehecht aan me koekblik op wielen.
een paar dure grappen waren een nieuwe aandrijf systeem en een nieuwe voorruit. de achterruit is er ook nog eens uit geknald maar die was een stuk goedkoper dan me voorruit.
vorige jaar nog voor ruim 150 euro 2 nieuwe banden er op laten leggen, de derde hebben we niet gekocht, de reserve band was gloed nieuwe dus die gebruikt ervoor. toch 75 euro bespaard.
een van de betere oude gebruik ik nu als reserve band.
maar als je op een dorp woont zo als ik dan kan je niet zonder auto, het busvervoer hier is niet zo druk en in het weekend rijd hier al helemaal geen bus.
en hoe gehecht ik ook aan me bakkie ben, ik zal er toch serieus over moeten gaan nadenken of ik kan kijken voor een inruil van een jonger bouwjaar.
maar dan moet je maar weer afwachten wat je terug hebt. op het oog kan het er goed uit zien maar of dat ook zo is zal dan moeten blijken.
gelukkig heb ik een oude maat van me vader,tevens de eigenaar van de garage die het onderhoudt doet die me kan helpen daar bij.
kom op, ben een vrouw alleen dus moet toch even het mannelijk ego in eer houden dat wij vrouwen niet alles zonder een man kunnen.
om eerlijk te zijn: wat auto betreft ben ik echt een hork! ik kan nog geen band verwisselen, zelf de motorkap open maken lukt me niet,heb altijd ruzie met dat haakje.
leuke omschrijving voor een datingssite: vrouw (bijna) 43 jaar zoek leuke man, moet wel verstand hebben van auto's. haha ... leuk maar gaan we niet doen.
kastjes slopen, spijkertje in de muur slaan, zelf bouwpakketten in elkaar zetten, ik kan het best zelf maar auto's? nee niet mijn ding. zo lang het start en rijdt vindt ik het best.
tot het volgende blog......


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Oefentherapie reuma komt mogelijk in het basispakket zorgverzekering

foto: Reuma magazine.nl De klachten van reuma verschillen per dag. De ene dag heb je bijna nergens last van, terwijl je de andere dag vergaa...