zaterdag 6 februari 2016

de perfecte vrouw

een eigenschap die meer vrouw gebonden is als bij mannen is het gewicht.
niet dat een man het wel best vinden en al tonnetje rond door het leven gaat maar op een of andere manier lijkt het voor sommige vrouwen een obsessie te zijn om het ideale gewicht te hebben.
ook wel door dat er een label wordt geplakt op je als je maat niet overeen komt met wat de wereld ons voor schotelt, voor het gemak is je uiterlijk belangrijker dan je karakter.
dat die mager springboon misschien een kreng is terwijl die mollige vrouw juist beter zou passen door een lief en zorgzaam karakter doet er even niet toe.
waar de ene volledig accepteert een maatje meer te hebben,doet de ander er alles aan om dat slanke lijntje te krijgen, soms tot extreem aan toe.
dagelijkse krijg je de ideale vrouw voor geschoteld. en ja dan bedoel ik de super modellen die ons een beeld geven die voor sommige mensen kwetsend kan zijn en voor andere het voorbeeld hoe ze willen zijn en soms zo ver gaan dat ze zich zelf gaan uit hongeren omdat te bereiken.
ik kan me er zo kwaad over maken, ja ik zelf ben ook het maatje meer, ik probeer er wel op te letten dat me voeding niet te ongezond is maar ja soms heb je van die dagen.
die weegschaal kan ontploffen, een bron om je aan het janken te krijgen want wat het ook aan geeft, tevreden zijn we toch nooit.
er zijn van die tabellen waarop je aan de hand van je gewicht kan terug vinden wat de ideale maat is voor jouw lengte.
laat ik mezelf maar nemen als voorbeeld, het boeit me niet zo, als mensen mij op me uiterlijk willen afrekenen en me niet beter willen kennen om me karakter, zegt dat meer of hun als over mij. zulke mensen kan ik ook missen als kiespijn.
er wordt ook nog gekeken naar je lichaamsbouw, smal, normaal of grof, ik denk dat ze dit baseren op de heupbouw van de vrouwen.
goed ik zelf ben ongeveer 1.70 lang, en mijn gewicht is momenteel 80,2 (speciaal even op de weegschaal gaan staan) ik weet dat ik te zwaar ben, daar heb ik die weegschaal niet voor nodig.
mijn lichaamsbouw is grof, dus als ik naar de tabel ga kijken dan zou bij mij lengte en bouw de volgende conclusie zijn: 1.70, grof is gelijk aan een gewicht van 60-68 kg. volgens de medische term het ik dus licht overgewicht, niet in de gevarenzone maar wel iets waar je wat aan moet doen.
nou ik zit dus niet aan de ideale maat en het kan me ook weinig schelen, ik wil geen appels met peren vergelijken, laten we daar alsjeblief eens mee gaan stoppen en elkaar gewoon accepteren zo als we zijn. een vriend zei ooit: als je steak eet wil je toch vlees en geen bot! als je een vrouw een knuffel geeft hoef je niet gelijk de botten te voelen er mag best wat knuffelvlees op zitten.
via internet kun je verschillende tabellen vinden dus trek je eigen conclusie maar.
ik schrijf dit blog vooral omdat ik met een opgroeiende tiener te maken heb met de vragen over uiterlijk en haar figuur. deze groep opgroeiende meiden worden naar mij idee te veel voorgeschoteld via tv,bladen en sociale media wat ze moeten zijn.
dikke middelvinger! wees jezelf zo JIJ je happy voelt, en waar de andere een stempel "vetzak" op drukt zal een andere juist vinden dat je een lekker ding bent.
enige troost voor je is misschien dat de gemiddelde man de voorkeur heeft aan een vrouw die zelfstandig kan zij en soms om hulp vraagt. geen kreng is maar op komt voor zichzelf. niet over kleine dingen zeurt en een beetje onvoorspelbaar is en niet als van hem laat komen maar zelf ook inactief neemt in bed. en niet geheel onbelangrijk, een vrouw met volle rondingen heeft toch wel de voorkeur bij de meeste, iets zachts voelt altijd beter als de harde botten die uitsteken.
de perfecte vrouw? bestaat die wel? nee, want we denken allemaal verschillend en wat de ene perfect vind, vind de andere weer niet. zo zal het altijd zijn en altijd blijven.
mensen verschillen, in soorten en maten en er zal altijd iemand zijn die opmerking maakt over je.
en mocht je weer gaan twijfel als je zo een super slank model ziet, bedenk dan dat om zo te zijn ze niet altijd het gezondste gewicht hebben wat bij hun lengte zou passen.

tot het volgende blog ......


p.s: er komt er ook een waar ik de perfecte man onder de loep neem. zo gemakkelijk komen de heren er niet van af (haha)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...