donderdag 4 februari 2016

je weet dat je te lang singel bent als ......

soms is het te leuk om jezelf eens onder de loep te nemen met van die onzin-testjes. grappig om te doen maar de uitkomst is soms om dubbel van te liggen. als of zo een testje kan bepalen wie verliefd op je is of wanneer je trouwt, die was wel lachwekkend, ik had al ruim 10 jaar getrouwd moeten zijn, heb ik me eigen bruiloft nou gemist?
pas geleden vond ik een vragenlijst  "hoe weet je dat je veel te lang singel bent", nou daar heb je niet echt een test voor nodig, ik kan zelf wel na gaan sinds wanneer me laatste relatie is verbroken.
maar wel grappige om het "single zijn" eens onder de loep te nemen met een flinke dosis zelfspot. 

1. wanneer je voelt dat een leuk iemand naar je staart.
je zit gelijk met je vrienden te praten dat die mafkees steeds naar je kijkt.
heb ik iets van je aan? zit er iets tussen me tanden? maar echt niet dat de gedachten bij je opkomt dat hij je misschien wel leuk vind en misschien probeert contact met je te maken.
maak je toch contact schrik je hem gelijk af met "hoe lang je al alleen bent" en "ik heb een kind uit een eerdere relatie." me ervaring heeft me wel geleerd dat niet iedere man zit te wachten op die extra bagage.

2. de (te) grote sweatshirts die je hebt, hoe kleed je je.
je kleding heeft niks wat aantrekkelijk uit straalt. waar zou je de moeiten voor nemen, de kat kan het niks schelen hoe je er uit ziet, die wil zijn eten en lekker met je knuffelen. je lingerie is al jaren niet meer met iets nieuws aan gevuld met een leuk spannend setje wat je wil uit testen op hem.
in tegen stelling tot ma flodder loop je er nog wel leuk bij maar echt bijzonder uitdagend is een jeans met een ruitjesblouse nou ook weer niet.

3. vroeg naar bed klinkt zoveel beter dan een date.
de keren dat je nog opstap gaat zijn vermoeiend,leuk maar je bent het niet meer zo gewent.
je make-up is aan het verouder want je gebruikt het nooit, waarom zou je? de postbode is niet echt het aantrekkelijke type.  met geiten wollen sokken en een oversized shirt lig je vroeg op je bed met een romannetje, (zucht) stiekem droom je van die ene man die je leuk vind en je hart veroverd als in je boek.

4. je hebt netflix helemaal onder de knie.
je bent helemaal op de hoogte van wat je kan kijken op netflix. je lijst staat vol met "wil ik zien".
vaak van die kleffe romantische films of van die serie's waarbij ze overduidelijk verliefd zijn en toch geen van beiden toe willen geven. klinkt als je eigen leven, zo herkenbaar. hij is zo leuk maar ik zeg niks. ja hoor het is een feit: de enige romantiek uit je leven komt uit films en serie's.

5. je bedpartner is een extra kussen.
je bedpartner is een kussen waar je je armen omheen kan slaan, misschien zelf een waar je de print van je favoriet acteur op heb gezet. je sexleven is als de cola, eerst was het normaal, toen werd het light en nu is het zero. een feit wat je ontdekt is dat je "hunk op kussen" best lekker kan knuffel.
een sexleven? wat is dat? kom ik nog in aanmerking om non te worden?

6. je slaapt altijd in de starfish positie.
het hele bed voor je eigen alleen dus uitgestrekte benen en armen.
ja dat had je gedacht, de kat ziet genoeg plek om bij je te komen liggen en de hond wil graag mee doen in deze actie. omdat je dochter het zo gezellig vind, kruipt die ook nog bij je in bed en al snel moet je je eigen in allerlei bochten wringen om ook nog te kunnen liggen om dat de rest is gevuld met kind, hond en katten ( de andere volgen het voorbeeld van de eerst kat graag op)

 7. dating apps.
natuurlijk bekijk je die wel maar daar blijft het ook bij. je zelfvertrouwen dat je ooit nog iemand gaat vinden is weg en ook als zie je wel leuke mogelijkheden je waagt het niet.
je status op facebook staat al jaren op "single mom but happy". 
de keer dat je het voor de grap wel uitprobeert heb je gelijk zo een mafkees waar je op afknapt. "ik heb een relatie maar we hebben een open relatie", af fikkie! ik brand me vingers niet aan mannen die al een vriendin hebben.

8. Je ex zoeken via internet.
je zoekt via internet naar je ex(en). je vraagt je toch wel af hoe het hem is gegaan na dat je uit elkaar bent gegaan. de ontdekking dat hij wel een nieuwe vriendin heeft verbaasd je, hoe is het mogelijk?
als blijkt dat hij nog singel is voel je gelijk iets beter. zijn liefdesleven is net zo hopeloos als dat van jouw. natuurlijk heb je ook nog de ex waar je goeie vrienden mee bent, je bent ook oprecht blij voor hem dat hij nieuw geluk heeft gevonden, jullie relatie werkte niet en als vrienden gaat het top.

9. Je bent niet meer blij als je vriendin een relatie krijgen.
natuurlijk ben je wel blij maar het voelt ook bitter. je gaat je serieus afvragen wat er mis is met je.
maak je niet druk die fase krijg iedereen als ze al vrij lang alleen zijn. blijf geloven dat op het moment je het niet meer verwacht die je compleet verrast word door hem.
persoonlijk denk ik dat me prins niet per paard komt maar op een schildpad of hij kan niet overweg met zijn gps en heeft de verkeerde afslag genomen.

10. Je familie vraagt niet meer of je al een vriendje hebt.
je kent het wel, ze vragen het eerder uit nieuwsgierigheid dan dat ze het ook echt wat kan schelen.
maar naar bijna paar jaar vragen ze het niet eens meer. kennelijk er van overtuigd dat je je leven verder gaat slijten als "oude vrijster". het maakt voor mij niet uit, hoef ik tenminste geen tekst en uitleg meer te geven over die ene die zo leuk is maar niet tot de optie hoort als nieuwe liefde.


je kan deze vragen ook bij jezelf toepassen maar neem ze niet te serieus.
en als je inderdaad al lang singel bent ben je ook echt geen hopeloos geval, ik neem soms graag de dingen wat overdreven en hopelijk op een grappige manier.
zo hopeloos voel ik me echt niet. soms lopen dingen niet als verwacht. maar dat maakt me niet minder gelukkig.
een spreekwoord in Nederland is: op ieder potje past een deksel. dus dat deksel van mij zal heus ergens wel liggen, en zo niet voel ik me echt niet minder.
maak van je leven wat je zelf wil, volg je eigen droom. en wie weet wat er nog in de toekomst op je ligt te wachten, misschien wel dat ene deksel wat jij zo leuk vind?
tot het volgende blog .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...