zondag 28 februari 2016

vechtersbaasje

al ruim 2 jaar heb ik nu het 4 katten hier in huis en dat was nooit geen probleem, tot nu.
de twee jongste liggen telkens met elkaar over hoop, dat eigenlijk ook nog niet.
onze Rambo is doel bewust op de jongste aan het jagen, hij hou hem continu in de gaten en volgt hem zelfs door het huis. tot op een bepaald moment hij er boven op springen en zich letterlijk in het beestje vast klauwt en bijt, trappen of wat dan ook, de plukken haar vliegen dan door het huis.
we snappen er niks van want na de gebruikelijke kennis maak tijd ging het juist erg leuk met de twee.
maar de laatste weken is het voor de jongste een hel, allemaal plekjes van de dat hij te pakken is genomen door die andere.
beiden zijn katers, rambo is een je-weet-wel-kater,  hij is gecastreerd. Frodo nog niet maar die mag binnenkort voor zijn korte logeerpartij weg naar de dierenarts.
ik ben al van alles aan het opzoeken geweest wat de reden kan zijn van dit gedrag.
met de ruimte in huis is er keus genoeg en ieder heeft zijn eigen plek, Dino is duidelijk de keuken kat en rambo domineert de gang,de trap en de gang boven bij de slaapkamers. Purk ( ja ze is er nog) die heeft letterlijk schijt aan alles en verblijft waar ze zelf wil, vaak onder me bed boven of gewoon lekker op een stoel in de woonkamer en dat geld ook voor Frodo, waar wij zijn daar is hij ook.
dus op zich zie ik niet het probleem van ruimte, ieder heeft voldoende plek om zich terug te trekken.
jaloers? hmm ... Frodo is wel de aandacht vrager, een echte kroelkat die te pas en on te pas zich bij je neer stort maar iedere kat heeft zo zijn eigen moment dat hij of zij geknuffeld wordt.
dan kom je op het punt baas spelen en dat denk ik dat hier nu gaande is, het zijn twee katers dus het kan maar Frodo vertoont nou niet echt dominant gedrag dat is bij Rambo veel erger en allen ten opzichten van Frodo want Dino en Purk laat hij verder gewoon met rust.
ik snap er gewoon niks van? waarom doet hij dit op eens? medische gezien is hij tip top gezond dus dat kan geen probleem zijn. hij lijkt wel een klein maffia baasje hier in huis.
en hoe erg ik het ook vind, hem weg doen wil ook liever niet. ik heb zelfs al geprobeerd Frodo wat te negeren en meer aandacht aan Rambo te geven, Frodo is eigenlijk de kat van me dochter maar omdat hij ook steeds meer bij mij kwam ben ik hem gaan negeren, weg duwen als hij kwam kroelen.
maar dat heeft ook niet mogen werken, en het vechten bleef door gaan.
gaat het dan nou echt op neer komen dan ik Rambo weg moet doen om zijn gedrag? of is er nog hoop?
mijn katten zijn als kinderen voor mij, oké wel gezegd dat ik ze nog allemaal op een goede manier een oud leven laat leiden maar ik begin niet meer aan nieuwe beesten.
Rambo kan best ook heel lief zijn maar gaat dit gedrag hem nou de das omdoen? ik hoop het niet dus als iemand mij kan uitleggen waarom hij dit zou kunnen doen en hoe ik het kan oplossen, laat gerust een bericht achter. maar dit wordt echt te gek zo.
tot het volgende blog .....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#382

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. En ik ben afgelopen week druk bezig geweest met de nieuwe post logo’s van postcrossing voor soc...