donderdag 31 maart 2016

dure old timers

tja ... vrouwen en auto's. mannen hebben hier een duidelijk beeld van, ik zal daar verder niet op in gaan (voor nu).
toch beken ik eerlijk dat ik niet echt iets heb met auto's maar soms kom je er wel tegen waar van ik zeg "gaaf bakkie". de prijskaartje aan die auto kijk ik niet na, kan ik toch niet betalen.
maar ik heb er een paar gevonden die een erg hoog prijskaartje hebben.
en als ik zo de foto's zie dan zijn het old timers en echt geen nieuwe modellen. maar wel mooie karretjes.

1. Bentley Speed Six (1930)

prijs: $ 5.1 miljoen 

de bentley was erg succesvol eind jaren '20 op de racetrack van Le Man.
deze uitvoering won ooit een race en is nog in perfecte staat.
in 2004 werd deze verkocht via een veilig van Christie's.




2. Ferrari 250 GTO (1962)


prijs: $ 6.2 miljoen

van dit model ferrari zijn er maar 39 gemaakt.
van die 39 modellen zijn er niet veel meer over.
een er van werd in 1991 op een veilig in Las Vegas verkocht. en zou nog steeds in bezit zijn van de koper.
volgens kenners zou dit model op een veiling nu ruim $ 20 miljoen kunnen opleveren.



3. Rolls Royce 10hp Two-Seater (1904)

prijs: $ 7.25 miljoen

de rolls-royce 10 hp was de eerst auto van dit merk in 1904.
van de toen 20 stuks die gepland stonden zijn er uiteindelijk maar 16 gemaakt.
het is de duurste rolls royce en in 2007 is er nog een verkocht op een veilig.





4. Mercedes Benz 540K Special Roadster (1936)

prijs: $ 8.2 miljoen 
voor 3 jaar was dit de duurste mercedes die werd gemaakt.
van dit model zijn er 32 gemaakt.
een van deze modellen zou in het bezit zijn van F1 baas Ecclestone.


5. Ferrari 250 GT SWB California Spyder (1961)

prijs: $ 10.9 miljoen

dit model ferrari 1961 word gezien als een van de mooiste uit de serie van ferrari.
van dit model zijn er maar 36 gemaakt.
in 2008 verkocht acteur James Coburn zijn auto aan radio dj Chris Evans.



ik ben verder niet ingegaan op de technische inhoud van deze auto's.
dat is hocus pocus taal voor mij maar wil je meer er van weten zoek het dan zelf even op via google.
op zich zijn het hele mooie auto's, ouder modellen die best gewild zijn, ik vrees alleen dat mijn budget niet toereikend is.
ik heb ooit wel de eer gehad om een dagje te mogen mee toeren in een ford thunderbird, en dat was echt niet verkeerd om in mee te mogen rijden. misschien wat groot maar wel een mooie bak.
hier in de buurt houden ze in september altijd een dag waar ze van die oldtimer en andere auto's showen, ik moet daar nog ergens een filmpje van hebben toen ik er ben geweest.
er zijn genoeg van die klassieker te vinden die best een kijkje waard zijn. en ja, geen auto-fan maar zelfs ik vind dit leuk.

tot het volgende blog .... 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...