woensdag 30 maart 2016

het leven voor en na je 30ste

ik ben in middels 43 jaar en als je terug kijkt naar hoe je dingen nu doet en vroeger toen ik jonger was dan zijn er toch wel duidelijk verschillen.
niet dat ik nou gelijk een oude, saaie muts ben geworden maar je tempo en doen van is gewoon anders.
je hebt misschien een bepaald beeld gehad van hoe je dingen ziet/zag en dat is nu weer heel anders.
ik heb eens een paar van die feitjes op een grappige manier op rij gezet.
misschien herken je zelf ook wel dingen.

1. JE AVONDRITUEEL

hier kijk ik iets anders tegen aan maar zal misschien wel herkenbaar zijn.
ik ben nooit het make-up type geweest.
ik ben echt geen figuur wat minimaal een uur nodig heeft om aan te kleden, make-up en haar te doen!
als we een avond gingen stappen dan nam ik wel de moeiten om er tijd aan te besteden maar echt geen uren.
en nu? gebruik ik helemaal geen make-up meer, ja soms als we eens een avondje er op uit gaan.
maar meer als oogpotlood en wat mascara is het ook niet.



2. HET LAAT NAAR BED GAAN ZIT ER NIET MEER IN

.
ja dat is absoluut een feit.
er zijn nog wel eens uitschieters maar dat merk ik gelijk en ben niet te genieten de andere dag door te weinig slaap.
nee, het leven is geen grote party meer.
de tijd dat je vroeger de deur uit ging om op stap te gaan is tegenwoordig je bedtijd.
je hebt een gezin en uit gaan is niet meer een van de dingen die op je to-do-list staan.
vroeg naar bed en dan het liefst met een boek is veel aantrekkelijker.



3. DE APPJES NAAR JE LOVER ZIJN ANDERS DAN VOORHEEN


haha .. leuk maar totaal niet van toepassing!
wij hadden nog niet eens een mobieltje!
het was pas rond me 30ste dat de mobieltje er kwamen, ja ze waren er wel van die grote koelkast modellen maar die had je als simpele ziel niet nodig.
en toen je eenmaal wel een mobieltje had was dat niet om je liefje een slijmerige appje te sturen.
nee eerder een boos smsje of hij ook nog een keer thuis kwam .. haha.



4. JE ZIT MEER IN DE KNOOP MET JE LICHAAM..


ik zit me hele leven al in de knoop met me lijf!
er is geen groter jojo als ik! ik ben altijd al het mollige type geweest en het boeit me niks.
ik ben wie ik ben en daar mee klaar!
oké ik let wel op wat ik eet en lekker snoepen is voor een keer wel lekker maar zorgeloos een brok chocolade naar binnen werken is het echt niet. toch laat ik er me leven niet door bepalen zo als je bij sommige ziet.
maar ik maak me echt niet meer druk als de weegschaal een pondje meer of minder aan geeft. gezond leven is prima maar het moet niet me leven bepalen.

5. JE TREKT JE NIKS MEER AAN VAN WAT ANDERE ZEGGEN


helaas deze is er een waar ik me niet in kan vinden.
ik heb me er nog nooit iets van aan getrokken, praten over je doen ze toch wel.
blijkbaar is mijn leven een stuk interessanter als dat van hun als ze tijd willen besteden om over me te praten!
ik ben ook zo als iemand komt van "heb je dat al gehoord" ik het met een korrel zout neem.
zolang degene zelf mij niks er over verteld doe ik het af als onzin.




6. JE BENT WAT MEER VAN DE SOCIAL MEDIA AFGESTAPT



helaas dit is net omgedraaid.
ik had toen geen internet om op facebook of twitter te gaan.
dit zijn van die dingen die de laatste 10 jaar pas echt erbij zijn gekomen.
en ik maak me er zeker schuldig aan dat ik ze gebruik.
dit weblog heeft zelfs een eigen facebook pagina net als een eigen google+ pagina.
om dan maar even te zwijgen of al het bloggen wat ik doen.


7. IRRITATIES AAN DE JEUGD


ja dat is een feit wat ik zeker doen.
hoewel er tussen mijn tijd en die van nu al verschil is, zie ik genoeg dingen dat ik denk: had ik vroeger niet moeten doen, je had echt een groot probleem.
gelukkig kan ik ook bij een hoop dingen de veranderingen accepteren.
iets wat in me eigen opvoeding iets was wat me moeder niet kon en me vader weer wel.
tijd veranderen maar het asociale grote bek gedrag gaat er bij mij nog steeds niet in!


8. VAKANTIES ZIJN ER OM UIT TE RUSTEN


helaas deze kan ook in de prullenbak.
vakantie was iets wat je als gewone werkman niet kon betalen.
het was een luxe en werd niet gedaan.
ik denk dat ik een jaar of 17 á 18 was dat we met een groepje op de brommer een trektocht deden door Zeeland van camping naar camping en ik hou niet echt van kamperen met een tentje.
we zijn een paar keer op vakantie geweest met een caravan, dat was wel leuk maar verder ben ik meer lekker een dagje weg en s'avonds in me eigen bed.



dacht je vroeger na over het ouder worden en dat je dat niet wou. dan heb je misschien nu je balans wel gevonden en zie je dingen ook anders.
je hebt een toffe jeugd gehad maar bij sommige dingen denk je misschien nu "hoe heb ik dat ooit kunnen doen?" ik wel tenminste.
maakt ook verder niet zo veel uit, geniet van elk dag en neem niets al te zwaar op maar met een korrel zout.
elke leeftijd heeft zijn charme en ik met me 43 heb die charme vast ook wel? hoewel? nee, laat ook maar.
ik ben tevreden en voel me gelukkig en dat is voor mij genoeg.




tot het volgende blog ......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...