donderdag 24 maart 2016

stand van zaken 2016, week 12

en hier is voor de derde keer een stand van zaken,
even terug kijken op gebeurtenissen of juist even up to date brengen met zaken.
op de gebeurtenissen in Brussel ga ik verder niet in hier, daar zijn 2 andere blogs over te vinden met de info rond alle gebeurtenissen.

laat ik dan gelijk maar met de deur in huis vallen. het is een k*t week!
naar bijna 14 jaar hebben we ons trouwe huisgenootje Purk laten inslapen. het was het beste maar dat neemt niet weg dat het toch verdrietig en pijnlijk aan voelt.
voor me dochter net zo, die twee zijn samen opgegroeid. er zit precies 6 maanden verschil in leeftijd tussen hun. me dochter was bijna 6 maanden toen Purk is geboren, ze komt bij een vriendin van vroeger vandaan en was een echte knuffel-kat. ze was niet groot of dik en vele dachten dat ze nog jong was maar dat is dus niet zo.
nu hebben we afscheid van haar genomen, haar gezondheid ging best snel achter uit en we wilde haar niet onnodig laten lijden. we zullen haar zeker gaan missen.


naast de Cottonshall verhalen ( 3 april eerste deel, derde verhaal online) ben ik begonnen met het uitwerken van een ander verhaal. dit is geen kort verhaal maar heeft als doel een boek van 200 tot 250 minimaal te worden. het onderwerp is misschien erg gewaagd: huiselijk geweld/ mishandelingen.
ik voorzie zeker problemen om te uit te laten geven maar ik vind dat we ons gezicht er ook niet voor weg moeten draaien en onder ogen moeten zien dat dit gebeurd!
ik heb vele informatie door genomen van slachtoffers en verhalen gelezen en gehoord, het doet iets met je.
als ik de basislijnen van me verhaal door neem dan gaat dit zeker een hele uitdaging voor me worden waar ik zeker soms even bij moet slikken, dingen kunnen best heftig over komen.
dit verhaal komt NIET online ( misschien een stukje) maar ik hou jullie wel op de hoogte van het verloopt schrijven tot boek.


vorige week had ik een erg leuke gastles op mijn oude basisschool.
hoe wel ik erg zenuwachtig was vond ik het erg leuk om te doen, hier is de link naar het blog wat ik er over heb geschreven.
http://scoozie-mouse.blogspot.nl/2016/03/gastles-basisschool.html
het is best moeilijk om gezien de tijd waar in we leven kinderen geintreseed te houden voor lezen of schrijven. maar ik geloof dat het opdrachtje wel erg goed is aangeslagen. misschien een idee voor andere scholen?

de staand van zaken bij me dochter zijn nog het zelfde.
ze gaat nog steeds met een aangepast rooster naar school, 1x per 2 weken komen er 2 uurtjes bij omdat ze dan ter verbetering van haar conditie mee gaat gym. niet alles mag maar dat gaat wel goed komen.
de therapie is wat moeilijk om uit te voeren, er viel niks te verbeteren in haar houding omdat die al goed is, dus vandaar dat ze nu zich even richten op de verbetering van de conditie en zo proberen haar weer wat sterker te maken.
ze blijft wel aan geven iedere keer erg moei te zijn en ze slaapt soms erg lang achter elkaar. maar dat kan een mens soms ook nodig hebben.

goed dat was weer even een overzicht van de stand van zaken.
dit weekend hebben vieren we Pasen in Nederland. wij doen niks bijzonders.
lekker thuis en me dochter en ik gaan samen koken.
vergeten jullie Nederlandse lezers niet dat dit weekend ook de klok weer een uurtje vooruit gaat!
van zaterdag 26 maart op zondag 27 maart doen we de klok weer een uurtje vooruit: ZOMERTIJD!

tot het volgende blog ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...