woensdag 16 maart 2016

vreemde tussendoortjes

nou vreemd is misschien ook niet het goede woord, het is eerder ranzig.
ik hoop dat je dan ook een zeer sterke maag heb als je dit blog gaat door lezen, zorg anders even dat je een emmertje bij de hand hebt. lijkt me bij sommig geen overbodige luxe.
sorry als het wat onsmakelijk over komt maar alles moet bespreekbaar zijn toch?

Bevruchte eendeneieren

het ziet er niet alleen afschuwelijk uit maar zo klinkt het ook. in Azie en de Filipijnen schijnt deze snack een groot succes te zijn, daar wordt het "balut" genoemd.
dit is dus een half gevormde eendenfoetus, je kraakt het ei open en drinkt de vloeistof op. de foetus bestrooi je met peper en zout en je eet deze rauw op.
persoonlijk sla ik mijn portie hier van over, euh ... hoewel de rest ook niet erg aanlokkelijk klinkt.
gaat het nog een beetje met je maag?



Krekels op een stokje

krekels op een stokje is erg populair in Bangkok en Beijing. 
de stokjes kun je op verschillende markten daar vinden en zijn ook verkrijgbaar in de stokjes met babyslangen, schorpioenen, spinnen of misschien meer trek in een duizendpoot.
nou .. nee .. ik sla even over!




Madenkaas

Casu marzu oftewel "gerotte kaas" is de naam voor deze kaassoort uit Italie.
de piophila vlieg legt haar eieren in deze kaas waarna de vliegmaden zich een weg door de kaas heen gaan werken. de enzymen die hier bij vrij komen zorgen voor de geur en smaak van de kaas.
niet on belangrijk is dat deze kaas ook één van de gevaarlijkste soorten eten is.

Miereneieren

in Mexico noemt men dit "escamole". de eitjes worden geoogst voor de de bevruchten eitjes tot mieren over gaan. de gene die dit werkje doet draagt wel een speciaal pak om zich te beschermen tegen het steken wat de volgroeide mieren doen. ook kun je deze eitje terug vinden in taco's en slaatjes, de smaak zou gelijk zijn aan mais volgens zeggen. toch sla ik dit ook graag even over om eens te proberen.




ben je er nog? heb je het toch weten vol te houden dit blog door te lezen? 
en is je maag nog niet van steek? prima, je bent niet gauw onder de indruk is het wel?
persoonlijk heb ik op dit moment echt even geen trek meer in een tussendoortje.
bah! het is niet te geloven dat mensen dit dus naar binnen werken, misschien zijn wij niks gewent? of is ons voedingspatroon iets .... normaler? 
ik zie mezelf dit soort dingen niet naar binnen werken, jij?
toch bedank dat je dit blog heb kunnen/willen lezen.
tot het volgende blog ......




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...