woensdag 20 april 2016

langzaam aan de betere kant op

het gaat weer wat beter dan verwacht was maar wondroos is echt geen pretje.
ik ben inmiddels voor de eerste keer in 3 dagen koortsvrij. het was echt geen pretje om soms zo een hoge koorts te hebben.
voor me gevoel leek het wel als of ik op een kermis stond alles draaide en ik zag lichtjes knipperen.
ondanks de voor geschreven medicijnen leek het erger te worden, me been ziet er niet echt gezellig uit en ik moet er van uit gaan dat er een litteken blijft.
niet dat me dat wat kan schelen, ik kan er ook niks aan doen dat dit me nou weer over komt.
maar omdat het niet leek te verbeteren kreeg ik van de huisarts toch wat anders.
en dat waren nou echt geen kleine jongens om in te nemen.
door breken mocht niet, ja hoe nou?
met een flink glas water, hup pil in je mond en giet dat glas maar leeg en flink door slikken.
achter af viel het nog mee, het is te doen.
dat het beter werkte merkte ik binnen een paar uur, de drukkende pijn op me been veranderde in een tintelend gevoel.
inmiddels is de druk ook verminderd en rode, blauwe zwellingen lijken ook minder te zijn.
het ziet er dus naar uit dat we iets meer de goeie kant op gaan.
ik voel me nog wel wat slap, ik heb de afgelopen dagen niet veel meer dan wat thee en een paar beschuiten met suiker op.
ik had ook echt nergens trek in.
en ik weet dat ik moet proberen om iets meer te eten maar me trek om te eten is nog niet echt zeer groot.
maar ja wat wil je, ik heb de afgelopen dagen nog nooit zo veel en lang geslapen als nu.
normaal lig ik zo rond 22.30 op me bed, dan lees ik nog maar rond 23.30 is het licht uit en slaap ik. de volgende ochtend rond 06.00 ben ik vaak me bed al weer uit.
het leefritme is echt niet wat ik gewent ben, me dochter probeerde zo veel mogelijk te doen wat zij kon.
maar door het auto ongevalletje van vorige week heeft zij zelf ook nog wat klachten met haar nek,rug en schouders. dus veel liet ik haar ook niet overnemen, maar zij loopt iets beter als ik dus de hond uit laten was echt iets voor haar om te doen.
toch wel lachen als je haar dan nu hoort zeggen dat ze het best zwaar vind om een huishouden te runnen.
er is zo veel waar je aan moet denken en sommige klusjes blijven terug komen, best lastig als je afwassen niet leuk vind (haha).
we krabbelen langzaam weer er boven op, en al ben ik op het moment nog meer een manke pinguïn, langzaam aan probeer ik kleine dingen weer te doen.
inmiddels weet ik dat me autootje ook weer is voorzien van een nieuwe voor-as en de verder schade is bij gewerkt. maar op dit moment mag en kan ik toch niet rijden dus wordt er nog even goed alles nagekeken om dit soort ongelukjes te voorkomen.
langzaam aan pak ik alles weer op, verwacht niet gelijk dat deze verder week weer blogs verschijnen wat ik beloof niet dat ik daar fit genoeg al voor ben.
wel beloof ik dat er aankomende vrijdag een blog verschijnt van het thema postcrossing.
dit is normaal voor woensdag gepland maar door de omstandigheden even verschoven naar later deze week.

verder wil ik iedereen nog bedanken de leuke en lieve berichtjes die ik heb gehad via verschillende sociale media's. dank je wel!

tot het volgende blog ......





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...