woensdag 13 april 2016

postcrossing: deel 2

sinds vorige week ben ik dus begonnen met postcrossing.
dit is een kaartje sturen naar iemand die je niet kent en kaarten terug krijgen van mensen die je ook niet kent.
deze kaarten komen van verschillende plaatsen op de wereld vandaan.
hier volgt de link van het blog van vorige week waarin ook de uitleg staat van hoe het werkt:

http://scoozie-mouse.blogspot.nl/2016/04/postcrossing-deel-1.html

inmiddels is het er een weekje voorbij en ik heb me tweede kaart geschreven.
ik kan er 5 tegelijk schrijven waar ik adressen voor kan krijgen maar dat doe ik dus niet.
ik hou het bij één per week, en dan hopen dat je zelf snel er iets voor terug krijgt.
de vorige keer had ik er een die naar Rusland ging, inmiddels heb ik me iets meer verdiept in de verzending hier van.
post naar Rusland kan ruim een week of 2 duren voor de ontvanger het kaartje heeft.
er schijnt nog al een gedoe te zijn bij de douane aan de grens met controles voor dat de poststukken werkelijk worden door gelaten.

zo als ik al zei het tweede kaartje is geschreven en verstuurd.
deze week was het er een voor iemand in Duitsland, het kaartje gaat 304 km reizen, niet zo heel ver dit keer.
als het een beetje mee zit kan de ontvanger van deze kaart hem eind deze week nog op zijn deurmat verwachten.



ik heb me wel even verdiept in de verzendingen van kaarten naar het buitenland en kwam uit op het zelfde punt: douane! de controles zijn bij ieder land vrij streng.
goed te begrijpen gezien wat we al gehoord en gezien hebben.

ik zelf heb nog niks ontvangen maar gezien wat ik net al zei kan ik dat ook begrijpen.
we wachten nog geduldig af tot er wel wat op de mat gaat vallen.
van waar zal het gaan komen? de post voor vandaag moet nog komen dus je weet maar nooit wat er tussen kan zitten.

volgende week weer een nieuw deel van postcrossing, waar gaan we dan een kaartje naar toe sturen?
en zijn er dan bij mij al kaartjes aan gekomen? we zullen het zien.

tot het volgende blog .....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...