vrijdag 15 april 2016

stand van zaken 2016, week 15

deze week leek wel over er opnames waren voor een film!
politie wagens die aan kwamen rijden, een helikopter die boven het dorp rondjes vloog.
ik snapte er niks van en echt prettig vond ik het niet.
wat blijkt nou, er was in grote inval bij een bedrijf hier op het industrieterrein.
honderden kilo's cocaïne zijn in beslag genomen, een paar dure auto's en naar verhoor blijkt zijn geldkraan ook even dicht te zitten wegens beslaglegging.
kortom: een of andere drugsbende is tegen de lamp gelopen. op meerdere plaatsen zijn invallen geweest die te maken hadden met drugs.
echt veel is er nog niet bekend maar voor een klein dorpje (ca.2700 inwoners) als dit is zo iets als afgelopen week een hele gebeurtenis. daarom zei ik al, als of er filmopnames waren.
de eigenaar van het bedrijf houdt zijn kaken stijf op elkaar, het gaat niemand iets aan, is het enige commentaar. kan wel zijn maar op een dorp als dit zijn van die dingen waar bij hem nou de inval voor is gedaan zaken waar de bewoners hier niks van moeten hebben.
je kan er op rekenen dat je dan echt compleet, genegeerd gaat worden,het is een ons kent ons gemeente en al die stadse poespas is hier niet echt gang van zaken.
we zullen dus maar afwachten hoe dit verder gaat verlopen.
twee mensen van de vijf aangehouden personen zijn weer vrij, die hadden er niks mee te maken, ook is duidelijk dat het vervoersbedrijf waar de vrachtauto's van waren ingehuurd ook nergens van af wist.


wat ook erg spannend was is een gebroken voor-as!
je staat met een klap stil, en dat is niet erg prettig voor je schouder kan ik je zeggen.
je hebt lichamelijk het gevoel als of je wordt gelanceerd maar door dat je een gordel aan hebt wordt je vast in je stoel gehouden en dan de druk die je even op je borstkas voel door je gordel, even extra adem happen.
nu wist ik dat die as niet zo goed meer was en we waren er al mee bezig, in me snelheid hielt ik er al rekening mee (ik reed op het moment dat het gebeurde net geen 40 km) en als ik niet weg hoefde met de auto dan deed ik dat ook niet.
nog een week school en dan zouden we zo en zo die as gaan vervangen, dat gebeurd nu even iets eerder.
ik zelf heb wat last van me linker schouder en bij me dochter is het ook de schouder maar ook de rug (waar ze door de scoliose al last van had) voelt erg pijnlijk aan.
maar over het algemeen buiten enorm geschrokken valt het nog mee.
me autootje krijg een andere voor- as en dan kunnen we voorlopige weer een stuk veiliger op pad gaan.
gelukkig dat we die via een sloperij hadden gevonden anders had ik weinig keus gehad en was me autootje rijp voor de sloop geweest. en zonder auto moet doen zou een ramp zijn, het busvervoer hier is nou ook niet zo super goed geregeld!


aankomend weekend gaan we de tuin ook verder opruimen, de oude slooprommel gaat naar de stort.
ondanks de last van de nek en schouder ga ik er mee door, ik wil de troep graag weg hebben.
met de hulp van wat vrienden moet dat dus best lukken.
dan kan het hier achter weer klaar gestoomd worden voor het lekker zomerse weer, tuinmeubels weer naar buiten en genieten. tenminste dat hopen we.


nou veel meer heb ik even niet dus rest mij nog maar een ding ..... tot het volgende blog!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...