dinsdag 26 april 2016

van lotje getikt of zo?

soms doe ik dingen dat als ik er mee bezig ben mezelf afvraag of ik lotje getikt ben, niet goed bij me hoofd of zo? ergens misschien wel, ik ben zo gek als een draaideur maar weet ook wel wanneer ik serieus moet zijn.
na al het gedoe van vorige week met me been lijkt het nu weer beter te gaan, oké, ik heb nog last van een rode, opgezwollen onderbeen en me voet lijkt wat dikker te zijn, vermoedelijk heb ik last van vocht in me been. nou daar krijg je weer wat voor zo dat je even abonnement wc hebt voor en paar dagen.
prima, alles wat me lichaam niet nodig heeft raak je kwijt. en dat is nou precies de bedoeling.
ik merkte dat me gewicht weer aan het toenemen was dus tijd om er een rem op te gooien, even op letten wat we eten en hoeveel we ergens van eten en, vandaar dat ik zeg lotje getikt, ben bewegingsoefeningen gaan doen. of ik dat vol blijf houden iedere dag, ik denk het niet.
Yoga! daar ben ik maar eens mee begonnen, niet te moeilijk maar goed genoeg voor mij. nou dat valt dan toch nog even tegen om eerlijk te zijn.
op zich de yoga zelf ging wel goed maar daarna, ik voelde spieren in me kont waar van ik niet eens wist dat ik die daar had!
ook heb ik een of ander DPP yoga app gedownload op me tablet, schijnt goed te zijn en voor een beginner prima te doen. deze heb ik verder nog niet uitgeprobeerd.
van morgen ben ik even met de wii sport aan de gang gegaan, me armen werken wel mee maar door me been is bij yoga niet elke oefening te doen voor me, kan namelijk niet op dat been steunen,doet pijn.
dus even naar de wii sport met fietsen, basketbal en golf, niet echt veel bijzonders maar oké toch iets aan lichaamsbeweging.
helaas zijn de weersomstandigheden hier niet zo geweldig dus me rondje wandelen zit er niet in, ook weer omdat dat nog niet gaat met me been.
maar ik moet vandaag nog boodschappen doen dus met til en sjouwwerk zit ik vandaag toch wel goed.
me plan lijkt goed maar dan komt weer even om de hoek dat ik met reuma zit en die botontkalking dus het moet weer niet te zwaar en overdreven worden anders werk ik mezelf daar weer de problemen mee in.
met eten kijk ik niet zo naar wat het is, gewoon de normale maaltijden zo als ik altijd al deed maar wel even met de tussendoortjes op letten.
dat is nog lastig als je net een zak met engelse drop hebt gehad, iets wat ik graag snoep.
sterk zijn en jezelf in de hand houden, een keer overboord kan geen kwaad maar niet iedere dag!
het maakt het nog eens stuk lastiger omdat ik nu 2 weken rookvrij ben. in plaats van een sigaret neig je dan wel eens om een dropje te nemen, of twee,drie ... oeps zak leeg! en dat willen we dus niet.
kijk ik ben geen fotomodel en dat hoeft ook niet en ik heb ook geen streven dat er ieder week een bepaald gewicht af moet zijn, nee, rustig aan, dat werkt het beste, ieder gram er af is wat.
we gaan dus zien hoe het zal gaan, maar die kilootjes te veel moeten er toch echt weer af, dat is in ieder geval zeker.

tot het volgende blog ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...