dinsdag 31 mei 2016

geheime schatten!

je staat er niet bij stil maar soms heb je iets gekocht wat iets meer kan opleveren dan dat jij er voor betaald heb of bij toeval stuit je op iets waardevols.
niet vermoedend heb je een schat gevonden, soms een waar wel een heel bijzonder verhaal bij hoort.
ik heb inmiddels me inboedel eens door genomen maar helaas daar zit niks tussen die me een leuke verrassing bezorgen.
deze volgende mensen hadden iets meer geluk met hun vondst!

De schat van de sofa
een Duitse vrouw dacht dat ze een goede koop had gedaan toen ze op een vlooienmarkt voor 200 euro een bank kocht. 
maar ze kon niet weten hoe goed die koop wel niet zou zijn! 
in de bank bleek een schilderij uit de 17e eeuw verstopt te zitten dat ze op een veiling voor 25.000 euro wist te verkopen.

De schat van het gersteveld
toen de  Engelsman Martin Elliott zijn neef leerde hoe een metaaldetector  moest bedienen keek deze man vreemd op toen hij, terwijl de mannen door een gersteveld liepen, ontdekten ze 9000 antieke munten. 
de waarde werd op 265.000 dollar geschat.

De schat van de bank
toen in 2011 een Belgische boekhouder een oud bankfiliaal kocht om er zijn kantoor te vestigen, bleef er een bankkluis achter die hij van plan is te verkopen voor het metaal. maar bij het demonteren ontdekt hij dat de bank er 300.000 euro in heeft laten zitten. 
Hij nam contact op en krijgt vreemd genoeg te horen dat de bank geen geld mist van hun rekeningen. De boekhouder mocht het gevonden geld houden!

De schat in de achtertuin
in 2013 ontdekte een echtpaar uit Californië in hun achtertuin een schat toen ze hun hond daar uitlieten. in een kist die in de tuin was begraven lagen 1400 munten uit de 19e eeuw. 
de waarde ervan bedroeg volgens een expert meer dan 11 miljoen dollar.

De schat van Teotihuacán
ben je bij toevallig ooit de ruïnes van Teotihuacán in Mexico gaan bezoeken?
je bent waarschijnlijk dan vlak bij de schat in de buurt geweest. 
die is namelijk onlangs ontdekt. Mexicaanse archeologen hebben 70.000 offervoorwerpen blootgelegd die in een tunnel onder de piramide van de gevederde Slang lagen.


De schat van Pablo Escobar
de Franse Christian de Berdouaré kreeg wat hij wilde: hij had het voormalige huis van de Colombiaanse drugshandelaar Pablo Escobar in Miami gekocht in de hoop er een geheime schat te vinden. 
nadat hij de villa was gaan geslopen, vond hij de roofbuit uiteindelijk in een verborgen kamer, samen met een verborgen schat.

ik persoonlijk betwijfel het dat hij dit zelf heeft mogen houden.


er staan er toch een paar bij die je aan het denken gaan zetten.
misschien moet ik me hond toch maar eens proberen aan te leren om te gaan graven in de tuin of waar dan ook. wie weet wat ze nog vind? maar ik betwijfel dat ze het ooit doet, zelfs niet voor een koekje.
en me bank bevat echt geen waardevol schilderij, wat er boven hangt is nog geen cent waard.
nee, geluk heb je soms gewoon maar ik zal verder niet klagen, ik ben tevreden met dat beetje wat ik heb en eerlijk gezegd, het meest waardevol wat ik bezit is voor geen enkele prijs te koop: me eigen dochter! 

tot het volgende blog .......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#382

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. En ik ben afgelopen week druk bezig geweest met de nieuwe post logo’s van postcrossing voor soc...