woensdag 11 mei 2016

postcrossing, deel 6

ik begin er echt lol in te krijgen, wat begon als een experiment is een erg leuk hobby aan het worden.
het is zo leuk om kaarten te versturen en nog leuker als er kaarten bij jouw op de deurmat vallen.
vorige week na dat  ik het 5de deel van postcrossing online had gezet moest de post nog komen maar had wel een kaartje voor me.

dit kaartje kwam uit Duitsland.
en heeft er 4 dagen over gedaan om 208 km te reizen voor het bij mij was.
de gene die het heeft verstuurd is een enthousiast persoon in schrijven en versturen denk ik.
dit kaartje zat ook vol geplakt met allerlei versiersels die de envelop letterlijk uit vielen bij het op maken.
helaas dat ik de helft van wat hij heeft geschreven niet kon lezen, toch ben ik erg blij met de kaart. dus toch heel erg bedankt.


en gisteren viel deze uit Finland op de deurmat.
in 11 dagen heeft deze kaart 1615 km gereisd.
ik ben er weer erg blij mee en de schrijfster van deze kaart heeft als het goed is, het berichtje dat ik haar kaart heb ontvangen gekregen en gelijk even de antwoorden gegeven op wat vragen die ze me had gesteld.



en dan over op de orde van deze week. waar gaat de kaart van mij deze week naar toe?
het begint een beetje op te vallen dat tot nu toe er nog al wat adressen op kwamen in de richting van Duitsland en Rusland.


en dit kaartje gaat naar Rusland toe!
voor dat deze op plaats van bestemming is gaat het 2620 km reizen.
inmiddels weten we dat de reistijd best lang kan duren door de controle's van de douane in Rusland.
ik reken weer op een week of 3 voor hij aan komt.




vorige week hadden we 2 kaarten die zijn verstuurd.
een voor China, ja dat kan je vast wel raden! deze is natuurlijk nog niet aangekomen.
maar hier geld het zelfde als met Rusland, de douane zijn daar erg streng.
de andere was voor Duitsland, en vaak is dit met 4 dagen al op plaats van bestemming.
wij hadden hier in Nederland alleen 4 mei (dodenherdenking) er tussen en 5 mei, deze dag was nog eens dubbel, niet alleen was het 5 mei Bevrijdingsdag met festivals door het hele land maar ook was het hier gelijk Hemelvaartsdag en gelden hier dat het een vrije dag is.
dus mogelijk dat hier door wat vertraging is gekomen in het versturen of hij is er al maar de ontvanger heeft het nog niet geregistreerd.

nou dit was voor deze week weer postcrossing.
volgende week sturen we weer een kaartje ergens naar toe!

tot het volgende blog .....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...