dinsdag 19 juli 2016

de 28 daagse Planking Challenge #5, laatste deel!

ik was dus de gek die wel even dacht deze challenge te gaan doen maar dat is er tegen gevallen.
mede door me medische beperking lukte het me niet om het schema aan te houden.
ik heb reuma en botontkalking, deze ontkalking is best wel zwaar. bij een gezonder persoon licht het percentage kalk in de botten rond de 80%, bij mij is dat krap 11%.
dat ik nog nooit spontaan door een verkeerde beweging iets heb gebroken is een wonder.
ik sta er ook niet te veel bij stil en doe wat ik moet doen.

goed, ik wilde wat gezonder gaan doen, ik heb het roken al opgegeven dus maar eens wat uitdagingen aan gegaan, zo als deze.
helaas was me rechter schouder een enorme boosdoener in deze challenge maar ik merkte toch dat ik in cm van me buik omvang begon af te nemen.
oké, het was misschien niet echt veel maar met kleine stapjes kom je er ook.
planken is een krachttraining en je gaat het echt wel voelen in je lijf als je hier mee bezig ben.
bedenk wel dat om af te vallen is planken niet voldoende. spieren hebben ook gewicht en door te planken train je dus eigenlijk je spieren, en spieren verbranden de meeste calorieën.
dus je vet wordt gedeeltelijk verbrand door deze krachttraining.

hier volgt het overzicht van mijn planken- challenge over de hele maand genomen:
ik ben begonnen met een gewicht van 88,2 kg en ben na 4 weken geëindigd op 87,5 kg. oké, nog steeds te zwaar maar het komt wel goed.
me buik had een omvang van 106 cm en is nu 102 cm, dat betekend dat ik per week gemiddeld een cm ben kwijt geraakt.
oké ik hoor sommige denken dat dit zo ook niet op schiet, nee kan kloppen maar voor mij is het wel waard geweest dit te proberen, ik heb nu iets gevonden wat ik dagelijks kan doen en wat pas in mijn beeld van medische beperkingen.
daar naast loop ik dagelijks een rondje, dit werk ook mee aan verbranding van vet en op letten wat je eet, de normale maaltijden daar kijk ik niet na maar de koekjes, snoepjes en chips zijn de verraders onder ons eten.
en ook niet onbelangrijk, water drinken! na 2 flesjes van 500 ml ben ik al verkocht, ik blijf lopen naar de wc maar daar door raak ik wel de stoffen kwijt die me lichaam niet nodig heeft.
ik wordt nooit zo een slanke den, dat is me lichaamsbouw ook niet maar een beetje gezonder leven kan geen kwaad.
dit is zeker het proberen waard, gezond bezig zijn en afvallen hoeft niet op top speed te gaan, met kleine stapjes kom je er ook, zeker als je al geen sporter bent!

tot het volgende blog ....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...