donderdag 14 juli 2016

pokémon go

om eerlijk te zijn heb ik niks met deze pokémon rage, ik vond het op tv als tekenfilm al niks en ik zie nog steeds niet in wat er zo leuk aan is.
maar goed dat is persoonlijk me eigen mening, me dochter denk er weer anders over.
dit spel is nu ongeveer een dag of 3 uit en al mega populair.
de app is in Nederland nog niet te downloaden maar voor de handige figuren is het wat instellingen aanpassen en ze hebben het op hun telefoon staan.


het doel van het spel: vang alle 150 pokémon figuren. dat klinkt misschien simpel maar er zit meer achter. 
dit spel kan je namelijk niet spelen vanuit je luie stoel, je gaat als speler de straat op en op je telefoon zie je de kaart van de buurt en de plekken waar verschillende pokémon zitten.
iedere pokémon heeft zijn eigen element: water, vuur, enz.
in de buurt van water, dan kom je een water-pokémon tegen en in het bos vindt je sneller de insectensoorten.
wanneer je er een heb gevonden, kan je die vangen door een virtuele pokéball naar te gooien.
het spel speel je niet alleen, je kan je aan een team toevoegen.
na dat je level 5 hebt behaald, kan je kiezen uit drie team: rood, geel en blauw.
omdat spelers met hun telefoon in hun hand rondlopen op zoek naar pokémon, zijn er ook al verschillende ongelukken gebeurd.
en een jongen kreeg het voor elkaar om zijn baan te verliezen omdat hij te veel met het spel bezig was en niet zijn werk. moet toch niet gekker worden!
sommige gaan wel heel ver in hun zoek tocht naar pokémon, ze gaan ziekenhuizen in, lopen cafe's in en uit, zelf het politiebureau ontkomt niet aan de zoektocht.
maar het meest respectloos vindt ik toch dat mensen zelf over het kerkhof lopen te zoeken.

voor nintendo is pokémon een regelrechte hit.
hun aandelen zijn met ruim 10 miljard gestegen en daar mee is het bedrijf nintendo nu ruim 25 miljard euro waard!
voor de handige jongens onder ons, die kunnen het al spelen maar door dat de servers van het spel de boel niet aan konden is de Europese versie nog even uitgespeld tot dit probleem is opgelost.
ik geloof het allemaal wel, ik zie mezelf nog niet op straat lopen, zoekend naar pikatou.
maar ja het is voor iedere zijn eigen keuze, maar pas je wel op dat er geen ongelukken gebeuren!

tot het volgende blog ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...