woensdag 6 juli 2016

#postcrossing #14

hier weer een nieuwe #postcrossing van deze week!
misschien volg je dit nog niet van het begin dus komt hier nog een keer de uitleg over postcrossing.
  1. ga naar: www.postcrossing.com
  2. meld je aan en je bent klaar om kaarten te gaan versturen.
  3. vraag een adres aan van een andere postcrosser. het gaat willekeurig, en er wordt op vertrouwd dat je verder geen misbruik van de gegevens gaat maken. hou het dus leuk!
  4. stuur naar het gekregen adres je kaart. vergeet niet je postcard ID er bij te vermelden!
  5. met de postcard ID kun jij en andere ontvangen kaarten registeren.
  6. voor ieder kaart die jij verstuurd krijg je principe een kaart terug. dus hoe met kaarten jij verstuurd, hoe meer je er ontvangt. je begint standaard met maximaal 5 kaarten.
op de site kun je nog veel meer vinden aan informatie.
ik raad het echt aan om te gaan doen, het is zo leuk als je weer een kaartje krijgt uit een ander land. sommige schrijven er ook nog wat informatie op over hun land of wat er op je kaart staat.
me dochter was er eerst wat angstig over dat ik dit ging doen maar nu is ze ook helemaal blij, als de post komt wil zijn het pakken, misschien zit er weer een leuke kaart bij?

in #postcrossing #11 stuurde ik een kaartje naar Rusland en deze heeft zijn bestemming ook gevonden, na 2984 km te hebben gereisd in 15 dagen.
en de kaart van vorige week naar Duitsland is na 3 dagen en 639 km aan gekomen in Berlijn.
maar we weten al dat kaarten naar Duitsland erg snel al op plaats van bestemming zijn, hoewel ik eerlijk moet bekennen dat de kaart naar Rusland ook wel snel er was.
ik kan me eerder kaarten die ik stuurde herinneren die er bijna een hele maand of langer over hebben gedaan.
dan op het laatste moment ontving ik nog twee kaarten gisteren, deze komt uit Polen en heeft in 6 dagen 1129 km gereisd voor dat hij bij mij op de deurmat viel.
gossie, bedenk me net dat ik geen deurmat heb aan de voordeur ... hahaha.
dit is de tweede kaart die ik uit Polen heb gekregen.



en deze kwam tegelijk met de kaart van hier boven.
7848 km gereisd in ook 6 dagen en komt uit de USA of Amerika, hoe wil je het zelf noemen? kan geloof ik allebei.
toch eigenlijk nog redelijk snel bij mij gekomen als ik eerlijk ben, ik heb er al eens naar die richting op kaarten gestuurd en die duurde meestal toch wel 10 tot 14 dagen voor die aankwamen.
me eerste kaart van uit Amerika. hopelijk krijg er nog meer van die richting.




er is geen enkele kaart meer onderweg dus we beginnen deze week met een schone lei.
deze week gaat er weer een naar Rusland, naar moskou en deze kaart gaat even 2227 km reizen voor de ontvanger hem heeft.
over de tijd kan ik niks zeggen, dat blijft altijd een verrassing.
soms is het snel en dan weer niet, dit heeft te maken waar iemand woont en hoe de postlevering daar werkt.
zo al ieder keer ... we wachten gewoon af!  




en zo zijn we aan het einde van postcrossing van deze week gekomen.
neem eens een kijkje op de site, misschien vind je het ook wel leuk om te doen.
je ben eigen baas in hoeveel en hoe vaak je iets verstuurd, het is maar wat je zelf zou willen.

tot volgende week ....
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...