vrijdag 22 juli 2016

vakantie is begonnen

sommige hebben al vakantie en andere zijn met de laatste weken bezig.
voor ons hier is de vakantie begonnen, je heb inmiddels al gemerkt dat ik met me weblog minder doe want ook ik hou even vakantie.

nog tot het einde van juli draai ik dit rooster:
in de maand augustus draai ik een andere rooster, daar komt volgende week even wat meer informatie over.


onze vakantie is goed begonnen.
het weer zit mee, de zon schijnt hier volop.
het is voor onze Nederlandse begrippen erg warm.
met temperaturen van rond de 30 graden is het best pittig.
we wilde zon, nou we hebben zon, 

afgelopen woensdag hebben we de vakantie ingeluid met een etentje bij de sushi tent.
na een schooljaar die. net als het eerste schooljaar van me dochter vol zat met ziekenhuis, kunnen we dit grotendeels afsluiten.
hoewel ze veel thuis was heeft ze met haar schoolwerk het zeer goed bij kunnen benen en is ze met, voor mij een mooie cijferlijst over naar het derde leerjaar.
jammer dat de mentor hier niet altijd over eens was en regelmatig deed overkomen dat ze er zeer slecht voor stond.

gisteren zijn we er op uit getrokken naar fort de roovere bij Halsteren.
dit fort is onderdeel van de Brabantse waterlinie en deze waterlinie was vanaf 1628 een van de plekken die bekend staat als de plaats waar weerstand werd gegeven met gevechten van diverse Europese legers.
de forten Moermont, Prinssen, de roovere, Henricus, Halsters laag, de liniewal en Ravelijn vormde te samen deze verdedigingslinie.
fort de roovere is een paar jaar geleden in eer hersteld, dit gebied is een hele mooi gebied geworden waar je heerlijk kunt wandelen.
dit is een van de dingen die je er kan doen, onder de naam Brabantse wal zijn er nog meer looproutes te vinden in dit gebied.
een bijzonder onderdeel is de loopgraafbrug, ook wel de Mozesbrug genoemd.
deze is bekend in binnen- en buitenland.
hoewel ze zeggen dat je deze kan oversteken met drogen voeten is dit niet geheel waar.
soms als er veel regen is geweest staat deze brug geheel onder water of er staat een beetje water in.
rond deze brug zijn 2 looproute gemaakt.
op mijn instagram staat er nog een filmpje wat ik heb gemaakt daar.
hoewel het warmer was dan we hadden verwacht was het toch heel leuk.
via de route die door dit beboste gebied loopt ben ik met me auto door gereden naar het klimbos wat ook een onderdeel is van het Brabenatse wal.
in het klimbos kun je een waar klimavontuur aangaan door de bomen met wel 100 verschillende mogelijkheden.
dit hebben wij niet gedaan maar zijn daar op een terrasje gaan zitten om te genieten van de natuur, koelte onder de bomen en een glas koude cola.
ik zelf zie me nog niet als een Jane door de bomen slingeren maar me dochter heeft dit vorige jaar wel gedaan als uit stapje met de school.
ze vond het best super cool om te doen, ik pas, ik blijf met beiden benen op de grond!

en zo is onze vakantie begonnen.
echt weg voor een week of 3 doen we niet, ik heb huisdieren en val andere niet graag lastig om er voor te zorgen.
met dagjes weg kan je het leuk hebben en soms in prijsverhouding goedkoper en meer mogelijkheden om te doen.
wat we verder nog gaan doen weet ik nog niet, ik ben nog aan het kijken wat er te doen valt.
ik heb nog wel een idee maar ben bang dat gezien wat daar zit aan dieren( o.a slangen) me dochter niet staat te juichen, een tropisch zoo wat ook in de buurt zit.
maar als we er weer op uit gaan zal je er vast wat van terug gaan vinden op dit weblog en voor de volgers van instagram die kunnen misschien gelijk al wat foto's of filmpje zien.

tot het volgende blog .....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...