woensdag 3 augustus 2016

#postcrossing #18

wat begon als een experiment is inmiddels uitgegroeid tot een vast onderdeel op dit weblog.
op 6 april 2016 ging ik de uitdaging aan om kaartjes te gaan sturen naar mensen die je niets eens kent, voor iedere kaart die ik stuur krijg ik er en van iemand anders terug.
als ik hier bij de post kom voor de postzegel vragen ze al gelijk: en waar gaan we deze week naar toe? ze weten dus daar inmiddels wel waar ik mee bezig ben.
me dochter was er eerst wat huiverig voor, wild vreemde die je aders krijgen maar die is ook wat veranderd in haar mening. als de post komt en er zit een kaartje bij wil ze die als eerst even bekijken.
dat vind ze dan weer het leuke er van, kaartjes uit verschillende delen van de wereld.
en dat maakt het postcrossing denk ik nou zo leuk, wat ga je krijgen en waar komt het vandaan?
me teller staat op 19 kaarten verzonden en 16 ontvangen en we gaan er voorlopig nog mee door om kaartjes te versturen.

vorige week na dat ik een nieuw blog van postcrossing had geplaatst kwam er een bericht binnen dat me kaartje van postcrossing 14 was aangekomen.
dit was de kaart naar Rusland, na 22 dagen en 2227 km had de ontvangster hem gekregen.
dat je soms kaarten verstuurd waar van je een idee hebt hoe lang deze onderweg is, kan wel eens afwijken. dat heb ik wel gemerkt met me kaartje naar Australiƫ.
stuur ik me kerstkaartje minimaal 4 weken van te voren om zeker te zijn dat familie daar hem op tijd ontvangt, blijkt dat nu iets vlotter te zijn gegaan.
me kaartje uit postcrossing 16 was in 9 dagen en 16.612 km te hebben gereisd al in Australiƫ bij de ontvangster aan gekomen.
en dan niet zo onverwacht is dat de kaart van vorige week naar Duitsland ook is aangekomen.
na 2 dagen en 481 km te hebben gereisd viel die ergens op de deurmat.
blijft op dit moment alleen nog Taiwan over die nog aan het reizen is.

en dan kwam gisteren deze kaart bij mij op de deurmat.
een kaartje uit Tsjechiƫ, in 5 dagen reisde deze kaart 745 km.
het was alweer een tijdje geleden dat ik een kaart had ontvangen.
de laatste was op 7 juli, een uit Duitsland.


voor de gene die het hebben gemist, op woensdag verschijnt postcrossing online maar de kaart is de dag er voor op dinsdag al uit gegaan.
op deze kaart staat een van de vier kerken die hier in mijn woonplaats staan.
voor een redelijke klein dorp zijn de kerken hier genoeg aanwezig.
deze kaart gaat 2852 km reizen en zal dan uiteindelijk ergens in Rusland gaan aankomen.
de ontvanger is een zij, meer ga ik hier over niks zeggen.
ik gok dat het een week of 3 gaat duren voor ze hem op de deurmat zal vinden.



en zo zijn we gelijk aan het einde van postcrossing deze week gekomen.
het weblog draait nu met een vakantie rooster omdat ik vakantie heb maar postcrossing gaat gewoon door op de woensdag de gehele vakantie!
tot volgende week .....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...