woensdag 7 september 2016

#postcrossing #23

over twee weken is al weer voor de 25ste keer postcrossing, op de teller staan we met 24 kaarten verstuurd en 21 kaarten ontvangen. en dat in bijna 6 maanden tijd.
hier volgt de link naar het aller eerste blog wat ik schreef over postcrossing:

http://scoozie-mouse.blogspot.nl/2016/04/postcrossing-deel-1.html

inmiddels bijna 6 maanden verder is dit dus een vast onderdeel van het weblog geworden.
en ik heb met dit een leuke hobby erbij, zelfs me dochter begint het steeds leuker te vinden.
vooral als we kaarten krijgen, is ze graag de eerste die de post gaat pakken.
van de vele landen die onze wereldbol kent heb ik uit 9 verschillende landen kaarten gekregen.
Rusland en Duitsland zijn de landen waar ik het meesten van gekregen heb, dit zijn ook de landen waar ik zelf het meesten naar toe heb gestuurd.
de reden dat dit zo is kan ik je niet zeggen en dat maakt ook verder niks uit, het blijft nog steeds erg leuk om echte post te versturen en er post voor te rug te krijgen.
het heeft iets tastbaarder dan al die digitale post en dat maakt het denk ik zo leuk.
zeg nou zelf, als je jarig bent is dat kaartje wat je krijgt toch altijd weer een van die leukste momenten van de dag?
voorlopig denk ik nog niet aan stoppen met postcrossing en gaan we dan ook lekker door.

en het is nog steeds erg rustig met kaarten krijgen, stilte voor de storm?
bijna 4 weken niks gehad, dus ik denk dat daar binnenkort wel weer een paar tegelijk of kort achter elkaar door me brievenbus komen vallen.
we zien het vanzelf wel.
en dan door met de kaart die ik ga versturen deze week.
ik ben echt happy, het is nu bijna vaste routine geworden dat kaarten naar Rusland of Duitsland gaan.
niet dat ik dat zo erg vindt maar er zijn nog zo veel meer landen en deze week mag ik dan een kaartje sturen naar iemand in Portugal.
ik heb gekozen voor een kaart waar de molen op staat die hier in mijn woonplaats staat.
dit kaartje gaat 1881 km reizen voor de ontvanger hem heeft.
ik heb geen idee wat ik aan reistijd moet rekenen maar ik gok dat het ergens tussen de 3 tot 7 dagen kan duren.
Portugal ligt niet zo heel ver bij Nederland vandaan voor het post versturen, maar je weet maar nooit.
het is de eerste keer dat ik wat naar Portugal stuur, we zullen zien en afwachten.

en zo zijn we aan het einde van postcrossing van deze week gekomen.
we tellen nu af naar deel 25 maar echt iets bijzonders maak ik er nog niet van, misschien een idee voor de 100ste postcrossing?
er is nog tijd genoeg om te bedenken wat we daar mee kunnen doen.
voor nu zeg ik: dit was het weer voor deze week! graag tot volgende week ....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

How’s life? #14

Het is alweer een tijdje geleden dat ik jullie een update heb gegeven over hoe het met ons gaat, dus hierbij onze update. Het is alweer 4 ma...