zondag 4 september 2016

waarom ben jij nog single?

ik ben op zich wel blij dat ik deze vraag niet vaak krijg, misschien omdat ik me familie erg weinig zie en me vrienden er verder niet moeilijk over doen dat ik single ben, dus ook niet iedere keer me lastig vallen met die vraag: waarom ben jij nog single?

wanneer je al een lange tijd alleen bent en ook nog eens boven een bepaalde leeftijd gaat raken schijnt dat de nodig vragen doen rijzen bij mensen.
tijdens verjaardagen, bruiloften of andere feestje, en ja ongelooflijk maar echt waar, soms zelf na een begrafenis of crematie heb je van die mensen die zonder pardon je die vraag stellen.
zo gezegd onder heb "geïnteresseerd" zijn.
nou kan je natuurlijk bij de hand terug reageren: "waarom zijn jullie nog steeds getrouwd?"
of "ik denk dat de gps van me toekomstige man/vrouw kapot is?"
let dan eens op de blikken die je krijg als je zo reageert.
ik snap eigenlijk toch al niet waarom mensen dit als een probleem kunnen zien.
heb je al eens de voordelen bij elkaar opgeteld?

  • nooit ruzie over wat je op tv wil kijken, sport komt er dus niet op!
  • je kan eten of drinken wat je wild en hoeft verder met niemand rekening te houden.
  • het hele tweepersoonsbed voor je eigen alleen!
  • je hoeft niemand uit te leggen waar je bent geweest en kun gaan en staan waar en wanneer je wild.
volgende week komt er een blog online over huwelijks soorten, na het lees van dat heb je misschien nog wel een reden om happy single te blijven!
je kan er vast nog wel een paar meer bedenken die achter af gezien best wel handige voordelen zijn van single.
tja en de ene vind het misschien een verschrikking om zijn ware nog niet te hebben gevonden en een andere vind het allemaal wel best.
hoe iemand er uit ziet lijkt mij iets wat vaak ook wel een rol speelt, persoonlijk vind ik het vreselijk om beoordeelt te worden op me uiterlijk zonder dat mensen me echt kennen.
helaas is het wel iets wat toch de boventoon zet als het op dating enzo aan komt.
wat ook nog wel eens een struikblok kan zijn is kinderen uit een eerder relatie.
en dan heb je nog de gevallen waar je verliefd bent op iemand die een relatie heeft of om wat voor reden dan ook kansloos is.

ik zelf hebben er maar een punt achter gezet, ik doe niet echt me best om iemand leuk te ontmoeten of  wat er ook gedaan moet worden.
ik zie genoeg maar laat het gewoon gaan of ik weet dat iets te hoog gegrepen is door afstand of wat dan ook.
ik ben een simpel vrouw, 43 jaar, alleenstaande moeder van een tienerdochter die net zo happy is alleen als toe nog een relatie had.
ik denk dat ik na ruim 8 jaar te veel gewent ben aan me zelfstandigheid en alles alleen doen dat het een enorme wennen zou worden dingen weer te gaan moeten delen.
geduld is zeker een must en een zeker overtuiging waarom jij de gene bent voor mij is ook niet overbodig. te veel op me bordje gehad om zo maar iemand te vertrouwen.
dus op de vraag waarom ik nog single bent is mijn antwoord: ik ben sterk genoeg om mij leven te leven en van te genieten zonder een partner maar wel me me dochter!

tot het volgende blog .....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...