woensdag 2 november 2016

#postcrossing #31

vorige week was het vakantie in Nederland, herfstvakantie.
en we hebben niet heel veel opgezocht maar hadden wel een dagje uit naar Den Bosch gepland.
deze plaats heeft twee namen die op het zelfde neer komen, op de kaart vind je het waarschijnlijk onder de naam s'Hertogenbosch maar verkort noemt iedereen het Den Bosch.
ik heb hier een aantal vrienden wonen en ik ben bij de persoon geweest die ik nu al het langste ken, me bff, om het zo maar te zeggen.
het was weer super gezellig en ik heb er nog een paar leuke kaarten kunnen vinden.
ik was nog niet door me voorraad heen maar als je aan postcrossing doet dan zoek je vanzelf naar leuke kaarten die je kan versturen.
dus wie weet ben jij ( als je aan postcrossing mee doet) iemand die één van deze kaarten kan ontvangen?

ons dagje uit was aangenaam verrast geëindigd toen bij thuis komt deze kaart op de deur maar lag.
de kaart stond waarschijnlijk bij de afzender als expired vermeld maar hij is toch aan gekomen, na 93 dagen en 9418 km te hebben gereisd vanuit China.
het verhaal achter dit gebouw is erg indrukwekkend! in 1932 was dit afgebouwd, het heeft 7 verdiepingen en bod onderdak voor een hotel, restaurant, en een winkel. van 1956 tot 1980 was het een zeer welvarend gebouw. daar na gingen zaken slechter en in maart 2003 werd het afgesloten.
sinds dien staat het leeg en begint het een ruïne te worden. wat wel jammer is, het ziet er toch indrukwekkend uit?
ik was zeker onder de indruk van de geschiedenis die achter dit gebouw beschreven stond op de achter kant.

deze week verstuur ik deze kaart, één van de kaarten die ik kocht in Den Bosch.
en de kaart gaat naar China en zal een afstand van 7914 km gaan afleggen.
op de kaart staat de Sint Jan uit Den Bosch, deze kerk is heel bekend in Nederland en ik heb deze als eens bezocht, erg mooi en indrukwekkend om te zien.

en met deze kaart zijn we aan het einde van de 31ste keer van postcrossing. omgerekend ben ik nu ruim 7 maanden hier mee bezig.
nog maar 8 weken te gaan en 2016 is al weer voorbij. noteer alvast maar dat in week 52 geen postcrossing zal zijn, hier volgt later nog meer informatie over!
voor nu wil ik jullie weer bedanken en graag tot volgende week ....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...